Svart schäfer

L

Lijsan___

Jag har en svart schäfer. han är född 04 och vi har börjat fundera på att ta valpar efter honom då han är "godkänd" för avel.
Här har ni lite bilder på honom från det att han va valp:
23123355.jpg

23123356.jpg

23123359.jpg

23123361.jpg

Sv: Svart schäfer

För det första ingen svart Schäfer sen vad tillför han den stora Schäfer världen då?

Detta är en svart Schäfer
Sisufight.jpg

Sen din är en svart med bruna tecken
jaakari_varulv.jpg

ja så kan man också säga :D Ja han skiftar färg hekla tiden men det bruna på benen är ju iof alltid där haha :angel:

På vilket vis menar du att han är godkänd för avel?

Och vad har han för bruksegenskaper att tillföra rasen?

vad jag menar med godkänd är att han inte har några 'fel' någonstans tex i bakbenen. Sen att han har en rak rygg och har ett kanon psyke. Nu menar jag inte att han ska användas för bara schäferavel. Går ju att göra blandrasvalpar med :D

Ojojoj... Nu har du rört om i ett getingbo tror jag...! Var redo att bli stucken eller lägg benen på ryggen och kuta! ;)

vad jag menar med godkänd är att han inte har några 'fel' någonstans tex i bakbenen. Sen att han har en rak rygg och har ett kanon psyke. Nu menar jag inte att han ska användas för bara schäferavel. Går ju att göra blandrasvalpar med :D

Vilken fin schäfer du har!!:love:
Finns nog många tikägare som skulle vilja ha den som pappa till sina uppfödningar.

Vilken fin schäfer du har!!:love:
Finns nog många tikägare som skulle vilja ha den som pappa till sina uppfödningar.

Svårt o tro det då det är hårt tryck på Schäferhanar vad dom presterat o linjer. Sen är det överlag svårt o bli av med valpar just därför väljer alla meriterade djur.

Svårt o tro det då det är hårt tryck på Schäferhanar vad dom presterat o linjer. Sen är det överlag svårt o bli av med valpar just därför väljer alla meriterade djur.

Finns ju faktiskt folk som vill ha schäfrar som är sunda i skallen och har en frisk kropp utan att vilja ha en hund som ska användas till träning och tävling. Många schäfrar används "bara" som familjehundar.

Finns ju faktiskt folk som vill ha schäfrar som är sunda i skallen och har en frisk kropp utan att vilja ha en hund som ska användas till träning och tävling. Många schäfrar används "bara" som familjehundar.

Och då kan man inte välja hundar efter meriter och stam då`?

Sen är det ju vansinne o köpa brukshundar som ska ligga 6dagar i veckan o sen en söndags promenad. När det finns sällskapshundar.

Ett gott råd: Låt bli.

Och det gäller all avel.

Fast hittills har ju inte TS presentera varken MH, Korning, tävlingsresultat eller röntgen som bevisar att hunden är ämnad att lämna avkommor som passar in på beskrivningen ovan.

Liknande trådar

Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
342
Senast: Springer
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 085
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag tänkte börja träna specialsök lite på skoj med båda hundarna :) Sitter därför och är i begrepp att beställa dels bitar av röd Kong...
Svar
13
· Visningar
682
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur