svart sadel brunt träns???

Gullan86

Trådstartare
ja kan man ha det så utan att bli utmobbad för resten av livet lr bli klassad som nån som inte kan matcha lr varför inte som färgblind lr nåt? :smirk:

det är så att pållen (här till vänster) är så fint brun och skulle passa så jäkla fint i ett brunt träns...men då e det ju oxå så att tränset e inte billigt o två kan jag inte köpa....men ska jag då ta ett svart=det säkra men tråkiga kortet...lr det snygga bruna som jag tyvärr inte har råd lr ork att matcha med en brun sadel eftersom jag redan har en svart som passar hur bra som helst...känns då liiiite onödigt att köpa en ny då...hm lr va tycker ni e det bara jag som e konsig/snål/fattig lr va de nu heter?!

behöver råd....nuuuuuuu :bump:

ja det e då en islandshäst...då säjer ni det spelar väl ingen roll att jag inte metchar jag som alltid rider i skogen då säjer jag...ni har sååååå fel. :smirk:

usch berhöver verkligen ert råd....nuuu helst jaja o detta kallas problem hehe.

Sv: svart sadel brunt träns???

Köp det svarta tränset! Det hade jag gjort även om jag också tycker att brunt är både snyggare o roligare :D

Visst kan man väl ha olika färger, det har ju t o m en del (hopp)ryttare på nationell/elitnivå, men det är nog mest för att de har så många olika hästar så det är svårt om alla ska ha samma eller att de har en speciell sadel som de använder till typ alla hästarna.

Dock tkr jag inte det är snyggt, o skulle själv aldrig ha det, även om jag bara red i skogen

Ha som du vill.
Man ska inte bry sig så mkt om vad andra tycker o tänker ;)

Jag har svart sadel, brun sadelgjord, brunt träns, bruna benskydd.
Och folk säger att jag har en sån fin utrustning :o

Många i eliten har ljusbruna sadlar o svarta träns!

Sägger som några andra :Bry dej inte om andra!! Tycker du att nej, jag kan inte ha brunt träns, då har du inte brunt träns, tycker du att det är helt ok så är det väl det du ska ha!

Gullan86 skrev:
ja kan man ha det så utan att bli utmobbad för resten av livet lr bli klassad som nån som inte kan matcha lr varför inte som färgblind lr nåt? :smirk:

det är så att pållen (här till vänster) är så fint brun och skulle passa så jäkla fint i ett brunt träns...men då e det ju oxå så att tränset e inte billigt o två kan jag inte köpa....men ska jag då ta ett svart=det säkra men tråkiga kortet...lr det snygga bruna som jag tyvärr inte har råd lr ork att matcha med en brun sadel eftersom jag redan har en svart som passar hur bra som helst...känns då liiiite onödigt att köpa en ny då...hm lr va tycker ni e det bara jag som e konsig/snål/fattig lr va de nu heter?!

behöver råd....nuuuuuuu :bump:

ja det e då en islandshäst...då säjer ni det spelar väl ingen roll att jag inte metchar jag som alltid rider i skogen då säjer jag...ni har sååååå fel. :smirk:

usch berhöver verkligen ert råd....nuuu helst jaja o detta kallas problem hehe.

lätt att du ska ha det..! Du kan säga att du har skapat nytt mode :D jag satte ihop en egen sidepull, lite brunt o lite svart, riktig tuffing blev han :)

Vem bestämmer vad du ska ha på hästen? Du eller? Om dom andra betalar dina grejer får dom bestämma färg !!
Jag har svart sadel, brunt träns (bettlöst, huga), vit sadelgjord, grön vojlock och ingen vågar säga nåt!! :devil:

hmm...låter ju som om jag har skrivet det :D
äh, jag tycker du ska ha det du vill, det är ju dom som ska annvända det!

nipa skrev:
Ha som du vill.
Man ska inte bry sig så mkt om vad andra tycker o tänker ;)

Jag har svart sadel, brun sadelgjord, brunt träns, bruna benskydd.
Och folk säger att jag har en sån fin utrustning :o

Många i eliten har ljusbruna sadlar o svarta träns!
:) :bow:

Sedan är det in min lilla välrd så är det främst funktionen som räknas och inte om det matchar eller inte.
Sen visst är det väl trevligt om man ska på tävling att det ser så städat som möjligt, men för hemma/träningsbruk så, funktion nummer 1 !
Stör sig folk på det så är det ju faktiskt dom som lider av det, knappast min häst i alla fall. ;)

Jag är ju själv sån att jag inte hade velat ha ett svart träns med brun sadel eller tvärtom. Men jag kan ju också förstå att du inte vill köpa en ny sadel ;)
Men om du vill att det ska se snyggt ut, men ändå ha lite rbunt, köp ett träns osm är tvåfärgat? Jag vet att Lemetex har... Kan inte hitta bild, men det är så samma färgkombination som på deras Vision sadel. www.lemetex.com

Jo kan, kan man väl. Men så särskilt snyggt är det ju inte.

Senast ändrad:

Köp det träns DU vill ha.

Det finns folk som hellre skulle dö än visa sig i omatchat. Och det finns de som blandar hejvilt (och inte bara mellan svart och brunt). Så allt går och det är en fråga om tycke och smak.

JAG vill INTE blanda, jag har huvudvärk nog över att det är fel brun NYANS på mina tillbehör till nya (bruna) sadeln. Dock syntes jag hoppträna med svarta tyglar till brun utrustning häromdagen, helt enkelt för jag inte hunnit få tag i rätt sorts tyglar i brunt än. Men, även om JAG tycker det är skitfult med svart träns och brun sadel t ex, så är det sällan jag tänker på hur ANDRA har det. Okej om de har svart sadel och londonträns, men jag har liksom annat för mig än atts kärskåda folks utrustning. Och jag ser inte ner på eller tycker sämre om dem för de blandar. Men jag tycker inte det är snyggt, på samma sätt som jag kan tycka att 'det där pannbandet tyckte jag inte var snyggt'.

Så, gör som DU vill - det kvittar lika egentligen för alla andra utom dig =)

haha.
Evelyns sadel är brun.
hon har ett svart träns, ett "rött" och ett tobacco.
så det matchar aldrig, men det skiter vi i.

Skit i dom andra, ta det du gillar bäst! Jag har svarta träns och svart sadel för jag tycker pålle passar bäst i det. Skulle jag vilja ha ett löjust träns sjulle jag ha det ändå även fast sadeln är svart :p Men kan erkänna att jag tycker det är snyggast om lädergrejerna är samma färg.

Jag hade innan olika färger på träns och sadel, det var inte fult och ingen sa något till mig iallafall...

Blanda! Ingen mobbar mig när jag har rött träns ocg svart sadel, Röd sadel, brunt träns, eller svart träns, till röd sadel. Tycker att det ser lite proffsigt ut, tom, har jag hört. MEN det som jag anser är lite otight, är när jag har svarta tyglar, till rött träns....

Liknande trådar

Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 358
Senast: Wera
·
Utrustning Hoppla! Söker ett inte allt för dyrt brunt träns till min nya sadel, helst acchen eller pullargrimma, vore inte fel om man kunde köpa...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Matchningsfreak hej :D Jag har ett i-landsproblem :angel: Min häst väntar på operation och ska stå rätt länge och jag har gott om tid...
Svar
4
· Visningar
2 256
Senast: ajax85
·
S
Utrustning Nu står jag i valet och kvalet och ska bestämma vilken färg jag ska ha på lädersakerna till min häst ;) (i-landsproblem jag vet...) har...
Svar
3
· Visningar
1 382
Senast: svampbobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka