Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför i hela friden skulle det vara bättre för barn att bo i en renare miljö i stan??? Och det är väl kanske bara inomhusmiljön som är renare i så fall...
Jag antar att du egentligen vet svaret på frågan? Inte kommer dina barn att fråga dig senare i livet varför du inte dammsög oftare när de var små...
Barnens pappa går upp samtidigt som mig och barnen, som är 1 och 3 år gamla. Jag gör allt med dom, väcker, klär och ger en liten frukost, och lämnar dom på dagis, eftersom att han börjar tidigare än mig. Jag Jobbar 75% så jag hämtar barnen efter jobb. Fixar med hästarna när jag kommer hem. Vi bor på en liten gård. Har middagen klar varje kväll han kommer hem från jobb. Sen nattar jag minstingen någon gång mellan 18-19.
När barnen sover och hästarna nattade, plockar jag lite leksaker om orken finns kvar. Oftast är jag helt slut.
[...]
Jag kan självklart se vad som behöver göras hemma
Den äldsta är gammal nog att plocka upp sina egna grejer. Och mannen behöver ta sig i kragen. Jag kan köpa att du gör lite mer eftersom du jobbar mindre, men lite mer är inte allt.Barnens pappa går upp samtidigt som mig och barnen, som är 1 och 3 år gamla. Jag gör allt med dom, väcker, klär och ger en liten frukost, och lämnar dom på dagis, eftersom att han börjar tidigare än mig. Jag Jobbar 75% så jag hämtar barnen efter jobb. Fixar med hästarna när jag kommer hem. Vi bor på en liten gård. Har middagen klar varje kväll han kommer hem från jobb. Sen nattar jag minstingen någon gång mellan 18-19.
Naturligtvis. Jag väljer alla gånger umgänge och skoj före städ - det är därför jag tidsbestämmer och strukturerar städandet så att jag behöver ägna mig minimalt åt den sysslan.Jag kan självklart se vad som behöver göras hemma, men väljer allt som oftast att sätta mig på på golvet med mina barn istället och leka en stund eller mysa i soffan med dom, innan jag ställer mig och lagar kvällsmaten.
Ibland känner jag bara att jag kanske borde ta en vals med dammsugaren istället. Men visst är det mycket mer lockande att krama om de finaste man har?![]()
Man slänger. Hämningslöst.Jag har även svårt att slänga grejer. Kan du lära mig hur man har en slängorgie?![]()
Jag är uppvuxen i ett hem där allt har sin plats, alltid rent och snyggt, dammsögs och torkade golv varje dag. Min mamma gjorde allt från städning till matlagning, huset var och är fortfarande felfritt!
Vad hände med mig?
Varför är det så svårt?
Önskar jag var städberoende!
Det viktigaste för underhållet är att se till att varje sak har en plats och alltid återförs till sin plats.
Jag får inte ihop att dammsuga och torka av varje dag, tvätta och vika kläder osv.
Nu må jag låta dryg, men visst finns det viktigare saker än städning? Ibland MÅSTE man prioritera, och då kommer väl ändå andra saker än ett "felfritt" hem först? Ibland känner jag också stress över att inte hinna städa tillräckligt mycket, men tiden går ju så fort!! Jag vill ha tid för min man, mina djur, mina föräldrar och min underbare brorson.
Skitigt och stökigt är det ALLTID i varierande grad här, men definitivt ingen sanitär olägenhet. Att laga mat och baka känns viktigare än att städa. Att vara med min hund som börjar bli gammal är en prioritet. Inte sjutton kommer jag att ångra att jag inte städade tillräckligt mycket???
Jag vet att jag antagligen inte hjälpte....alls...men det är bara en tanke!
...... så jag slänger. Även kläder och fullt användbara prylar.
Men att behöva städa järnet för jämnan för att uppnå mental balans.
Det verkar att vara en oerhört arbetsam väg dit.
Bättre då att hitta mental balans på annat sätt.