Svårt att sova i natt

M

miss_snoozie

Jag har under flera omgångar haft problem med min unghäst med diffusa symtom på feber, olika infektioner och dyl. en del har varit behanlingsbara andra inte.
Nu vart han sjuk i sommras igen efter att ha varit otroligt pigg och glad, och ringde åter vet. som behandlade, min häst vart bättre men inte helt bra.
Och för ett par veckor sedan tyckte jag att han blev skum igen gick inte att ta på men han betedde sig inte som jag anser vara normalt för en ung häst och dessutom går han ner i vikt.
Än en gång ringer jag vet. och denna gång börjar jag känna mig desperat. Vet. och jag kommer gemensamt fram till att det är hög tid att skicka in denna häst till klinik för utredning, villket nu är gjort.
Så nu i kväll har jag pratat med ansvarig vet. på kliniken som berättar att en del prover som blivit tagna visar dåliga värden, och så har de hittat någonting i buken som inte "skall finns" där dvs. de tolkar detta som en tumör pga. hur han ser ut fysiskt och på mina berättelser om hans uppförande.
Men som sagt de kan inget säga säkert förrän de analyserat vad det är som finns i buken.

Från början var jag faktiskt optimistisk om att allt skulle lösa sig men nu vet jag inte längre, detta klingar ju inte väl i mina öron, nu känns det som om jag kan glömma att få hem hästen mer.

Ville bara skriva av mig lite. God natt

Sv: Svårt att sova i natt

Usch, känner med dig. Hoppas ändå du fått sova en del. Håller tummarna för hästen.

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Igår var min häst halt vid utsläpp, inte blockhalt men rejält halt. Feber 39,2 och puls i benet (lite värme men ingen jätteskillnad)...
Svar
3
· Visningar
2 307
Senast: CarEr
·
Övr. Katt Jag har inte vågat skriva någon glad tråd om det här med rädsla att det ska slå fel, men nu har hon varit feberfri i 12 dagar och jag...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Tassetass
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 735
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21