Svårt att sälja kattungar...

Sv: Svårt att sälja kattungar...

Jag började också med att sprida runt det i bekantskapskretsen. Men det gav inte mkt resultat. En släkting tog 2 st till sin hästgård som familjekatter, alltså inte bara utekatter. Så det vart ju helt fantastiskt bra. Men nu är det lika många kvar..

Jag var helt övertygad om att jag skulle kunna hitta nåt hem utan att lägga ut annons, men det gick inget vidare. Sen la jag ut annons och har fått några svar. Men alla var typ lika intelligenta som:

"jag tar en, ska bara sälja hamstern först.." och inget mer i mailet...

Men man får väl se hur det blir.. suck!

Skulle ta mamma katt till vet idag och kastrera, men lyckades inte lyfta in henne i buren, hon vred sig som en orm hade inte en chans.. Och eftersom det vilda fortfarande sitter i henne så vart hon superstressad och rädd. Så efter en stunds jagande kröp hon under sadelkammargolvet.... Är en glipa under trappen.. trodde att det bara var på en sida, men uppenbarligen var det på 2...:mad: Och så kunde jag glömma det veterinärbesöket.. Har henne kvar inlåst i stallet och ska dit i början på nästa vecka och hoppas att det går bättre då...

Finns det lugnande att ge till katter? Som man lägger i maten? Fast dom får ju inte äta innan operation.. Men det hade hon ju gjort idag på morgonen iaf, men vet sa att det gick att få henne att kräkas (vilket dock känns grymt?) men det känns samtidigt bättre att ge henne lugnande så att hon inte stressar ihjäl sig när jag ska ha in henne i buren för att inte tala om när hon åker bil!
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

Va? :eek: Kan man kasstrera så tidigt? Bra. Har en pojke på 4 mån här hemma och hans kulor syns tydligt. märker även att urinet luktar mer. Så han kan alltså kasstreras.

I så fall ryker Knuttes kulor omgående.

Japp,det kan man :D mina båda grabbar kastrerades runt 4 månader :grin:

När jag kom in med den yngste( han är visst 7 år nu :crazy:) så protesterade sköterskan i receptionen lite och tyckte att han var väl ung men jag insisterade och det gick superbra :idea:
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

usch, trodde att det hade löst sig idag.. Men det vart inte alls bra... känns knepigt, men man kan ju inte lämna bort dom om magkänslan skriker NEEEEJ!:cry:
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

Jag har själv köpt katter från katthem och har en hona som kommer med två kullar per år. Jag tycker att det är upp till var och en att skaffa katt(ungar) och under alla dessa år har jag aldrig haft problem att "bli av" med dem. Jag har sålt mina kattungar för jag har nämligen ingen plats för fler (har 3 vuxna) och inte för att jag vill tjäna pengar på det här utan för jag tycker det är otroligt roligt och att det finns en STOR marknad för just kattungar. Har en vanlig blandras hona vars mamma hitta jag ute i skogen och räddade innan frosten. Den katten har en plats i mitt hjärta och därför gillar jag att se hennes avkommor växa, jag så kallat "avlar" på personlighet och inte ras.
Mina kattungar blir sålda på ca 45 minuter om jag så vill men det tar tid att hitta rätt köpare och det finns otroligt många att välja på. Jag har haft köpare som är villiga att köra 4 mil för att köpa en helt vanlig bondkatt. Blocket är vägen.

Jag säljer mina kattungar för 1000:- och då är dem rumsrena, avmaskade, kloklippta och oerhört personliga. Alltså letar jag så som köparen efter någon som passar vardera väl. Personligheten bygger jag upp via lekar så att det blir en vän för livet och inte bara en vanlig katt.

Jag ville bara berätta att det går och att det finns köpare på kattungar för det kommer alltid att finnas folk som vill hellre köpa en kattunge från en person än från ett katthem (personligheten spelar stor roll). Alltså finns det en marknad. Ge inte upp! Läs av era katter och lägg ut dess bästa sidor så ska ni få se att det går nog att hitta rätt köpare. Lycka till!
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

Istället för lugnande testa med att spreja med kattmynta över en nalle eller nått I kattburen så går hon nog in av sig själv. När hon väl är inne så är det bara att stänga luckan.

Upprepa sprejandet om hon är för snabb för dig och låt buren stå framme tills hon vänjer sig.
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

Min veterinär pratade om något milt lugnande som man kunde ge som sprej eller i maten. Jag har inte gått in på detaljer än, men har konstaterat att jag ska kolla upp det när det blir dags. Tills dess leker jag roliga burleken ofta, så det inte ska vara något läskigt att gå in i buren, så hoppas jag det ska gå lika bra nästa gång som när jag fångade henne. Min bur är väldigt öppen (bara galler på alla sidor; tänk fågelbur) vilket iofs är jobbigt att åka i, men jag tror det blir lättare att gå in i den.

Lycka till!
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

Ett tips är att låta katttransporten stå framme, så dom vänjer sig vid att den inte är hemsk. Min kattransport används som sovplats till vardags.
 
Sv: Svårt att sälja kattungar...

Jag säljer mina kattungar för 1000:- och då är dem rumsrena, avmaskade, kloklippta och oerhört personliga.
Alla katter är personliga, och att kattungar är rumsrena, avmaskade och kloklippta vid försäljning är så självklart att det inte borde vara något som behöver poängteras. Jag hoppas att ingen betalar 1000 kr för en helt ovaccinerad kattunge. Den kan redan vara smittad av kattpest och orsaka sin nya ägare stora bekymmer och sjukvårdskostnader innan den slutligen dör. :(
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur har ni gjort när ni släppt ihop en ny kattunge med en äldre katt? Mina föräldrar tar i nuläget hand om två övergivna kattungar på...
Svar
2
· Visningar
4 078
Senast: zassoo
·
S
Katthälsa Usch nu börjar detta bli jobbigt. Jag har två kastrerade hankatter som jag söker nytt hem till. Dom är för tillfället innekatter men jag...
Svar
3
· Visningar
1 122
Senast: Duplo
·
Övr. Katt Ja, vad gör man? Jag har två helt underbara sphynxar, dom är riktiga charmtroll och jag är så fruktansvärt fäst vid dom. För 10 månader...
Svar
7
· Visningar
1 725
Senast: Sassy
·
A
Katthälsa Jag har idag varit med om en minst sagt obehaglig upplevelse. Detta är helt sinnessjukt, och en otroligt lång historia. Vet inte var jag...
Svar
17
· Visningar
3 369
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp