Svårt att bli gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

loka75

Ibland undrar man varför det ska vara så svårt att bli gravid. Har försökt nu flera månader men utan resultat. Har regelbunden mens och ägglosning (har provat ägglossningstest) men ack inget ägg har blivit befruktat. Är det någon som har några tips? Eller bara nån som känner som jag? Har en son som är 1,5 år och där tog det ett halvår inna jag blev gravid.
:cry:
 
Sv: Svårt att bli gravid

Har inga tips direkt men känner med dig... vi har snart försökt i tre år :( . Har varit gravid en gång, efter ivf beh i januari, men det slutade i tidigt missfall :cry:

Men oss är det iofs fel på... svår endometrios och slöa spermier...har ni kollat upp er? Problem kan ju tyvärr uppstå efter vägen :crazy:
 
Sv: Svårt att bli gravid

Har inga tips och känner inte som du (nu) men kan bara berätta att det tog ett år för oss. Och då fick jag missfall... :( Och sen blev jag gravid på första försöket... tjohoo! :)
 
Sv: Svårt att bli gravid

De tog för oss 8 månader innan jag blev gravid..Men det kan nog ha med att göra för jag fick inte igång min mens precis. ..
 
Sv: Svårt att bli gravid

tog flera år innan vår första blev. Använde inget prev.medel efter och det är exakt 3 år tills näste gosse föddes. det tredje barnet blev samma månad vi bestämde att försöka igen. Nr 4 var inte ens beställd.
Vi gjorde barnlöshetsutredning vid första och man hittade få och slöa spermier hos maken. Vi blev rekommenderade ivf.
Det enda jag kan komma på är att maken bytte jobb. innan jobbade han mycket med att löda kretskort och med lim etc. Ångorna var nog inte det bästa.
Nu verkar ju simmarna fått fart.
Har hört att man kan käka hostmedicinen bisolvon om spermierna är slöa, då tunnas kvinnans sekret ut och de får lättare att simma.
Vi provade men det hjälpte inte oss.

:idea: annars får du montera upp romerska ringar i sovrummet och när ni fått till det får du helt enkelt hänga uppoch ner så satsen "rinner" dit det ska.......:D
 
Sv: Svårt att bli gravid

För oss tog det två och ett halvt år innan allt gick som det skulle, jag kan inte peka på något specifikt som vi gjorde, dock finns det många faktorer som jag tror spelade in.

Jag blev med barn i slutet av augusti.
Vi hade på sensommaren där bestämt oss att under hösten göra en utredning på varför jag inte blev med barn.
Jag hade precis börjat läsa samtidigt som jag då jobbade heltid.
Vi hade skaffat hund på sommaren.
Jag slutade äta Ipren mot min migrän.

Summa = alldeles för mycket annat att tänka på än att pricka in just de "rätta" dagarna. Och så tror jag att det betydde mycket att jag slutade med Ipren, det står ju faktiskt i bipackssedeln att tabletten inte ska tas om man försöker bli med barn.
 
Sv: Svårt att bli gravid

Visst är det frustrerande!! Vi har försökt i snart ett år och vi har gjort de flesta undersökningar och inga konstigheter har hittats...

Tips finns ju just inga (förutom att ha sex runt ÄL ;) ) Fanns det det skulle nog inte många gå omkring och vara så frustrerade av att inte bli gravida...

Nu har ju du redan barn vilket ändå ger en hint om att allt åtminstone stod rätt till då. Men det kanske var länge sedan?

Du kan söka till en privat gyn och kolla upp dig redan före ett års försök (typ VUL och lite blodprover).

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 186
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: malumbub
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 918
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp