Blueberry
Trådstartare
Ivan har plötsligt börjat snarka, det låter liksom... lite ansträngt och tätt när han sover.
Även när han är vaken kan det låta som att hans luftvägar är trånga emellanåt, både på in- och utandning.
Jag kände nyss igenom honom och märkte att han kändes svullen på båda sidor om svalget. Så är det inte på Billy.
Han verkar inte särskilt nere eller trött (det är liksom en dvärgpinschervalp ) och han har äter med god aptit, men jag blir ändå orolig.
Givetvis är det här något som jag kommer på nu, precis när veterinärklinikerna har stängt och det kommer att vara helg hela helgen.
Ska jag avvakta?
Eller ska jag kontakta jouren?
Har ni några idéer?
Kom på en grej:
Han har haft kennelhosta i år, och är vaccinerad efter det.
Jag tycker inte att det låter som kennelhosta.
Även när han är vaken kan det låta som att hans luftvägar är trånga emellanåt, både på in- och utandning.
Jag kände nyss igenom honom och märkte att han kändes svullen på båda sidor om svalget. Så är det inte på Billy.
Han verkar inte särskilt nere eller trött (det är liksom en dvärgpinschervalp ) och han har äter med god aptit, men jag blir ändå orolig.
Givetvis är det här något som jag kommer på nu, precis när veterinärklinikerna har stängt och det kommer att vara helg hela helgen.
Ska jag avvakta?
Eller ska jag kontakta jouren?
Har ni några idéer?
Kom på en grej:
Han har haft kennelhosta i år, och är vaccinerad efter det.
Jag tycker inte att det låter som kennelhosta.