B
**BORTTAGEN**
har en 4 åring som e jätte svår att sko.
ägarna sa nått helt annat men jag orkar inte ta up det nu (låångt)
när man skor henne så kastar hon fram frambenen, lägger sig ner, stegrar. GÖR ALLT!
samma på bak fast då sparkar hon..ajaj.
jag vill inte plägga henne för resten av livet.
hon har varit en unghäst med dålig uppfostran o hon har fått göra vad hon vill
men det blev annat hos mig, för hos mig är det ingen lekpark mene mne..
har pratat med vissa hovslagare typ alla säger ...om hästen inte är rädd så.....kan hästen behöva en rejäl spark i magen m.m.m. jag vill ju inte misshandla henne...men alla tycker att man ska göra så för hon har verkligen INGEN respekt för vissa saker än och hon är totalt orädd!
en till sak....när vi skulle droga henne gav vet. den "största dosen" som kunde ges utan att hon skulle lägga sig ner, det var ingen vanlig dos...hum...den skulle hålla på hästar som henne 1.5 h.
men den höll 20 min.
så ni kanske förstår..
ägarna sa nått helt annat men jag orkar inte ta up det nu (låångt)
när man skor henne så kastar hon fram frambenen, lägger sig ner, stegrar. GÖR ALLT!
samma på bak fast då sparkar hon..ajaj.
jag vill inte plägga henne för resten av livet.
hon har varit en unghäst med dålig uppfostran o hon har fått göra vad hon vill
men det blev annat hos mig, för hos mig är det ingen lekpark mene mne..
har pratat med vissa hovslagare typ alla säger ...om hästen inte är rädd så.....kan hästen behöva en rejäl spark i magen m.m.m. jag vill ju inte misshandla henne...men alla tycker att man ska göra så för hon har verkligen INGEN respekt för vissa saker än och hon är totalt orädd!
en till sak....när vi skulle droga henne gav vet. den "största dosen" som kunde ges utan att hon skulle lägga sig ner, det var ingen vanlig dos...hum...den skulle hålla på hästar som henne 1.5 h.
men den höll 20 min.
så ni kanske förstår..