Svärmor söker större bostad!

Sv: Svärmor söker större bostad!

Men om nu svärmor blivit för runt kan du ju banta henne :idea: dela på hälften, fast då har du två svärmödrar istället :cool:

...och då behöver hennes andra hälft en kruka, så problemet kvarstår :D

Men det är kanske lättare att hitta snygg liten kruka än stor? (Beroende på hur stort stor är..)

*kl*

Mina svärisar fick nya krukor, men i gammal jord, i lördags kväll. Feberyr som jag var orkade jag inte hämta nån jord från garaget. Ska köpa nya matchande krukor och plantera om dem då.
På bildens syns även svärisarnas vänner. (Den största svärisen är en del av en mycket liten sväris som jag fick av min mellanstadielärare i början av 90-talet... Jag har de som syns på bilden + "orginalet" + flera krukor till hemma hos mamma. :love: )

30440622.jpg

Tips! Om du vill ha en stor väldigt grön kruka för 70:- så bege dig till Bauhaus snarast. Dom har en del krukor på rea.
De gröna var de enda i stort format. Dom är fyrkantiga med lite rundade hörn.

OM jag hade varit smart så hade jag så klart tagit en bild, men eftersom jag inte är så smart så blev det ingen bild :D

Får jag lov att presentera....*trumvirvel*:
SVÄRMOR!

:D

Men svärmor ser väl inte ut att stå trångt? Mina nästan kröp ur krukorna när jag till slut inte orkade byta på dem och då kan jag berätta att svärmor krusade varje vår med vita blommor som doftade helt otroligt underbart :love: Låt henne stå så där och lida så ska du se vilken blomma du kommer att få.

Haha! Tack för tipset...frågan är ju förstås om jag orkar släpa på en bautastor :o

Winni - inte? Menar du att de vill bo trångt? I så fall spar det ju en massa arbete för mig :banana:

Japp, de trivs mycket bättre i för liten kruka än i en stor. Så mitt tips är att låta svärmor stå precis som hon är.

Undrar vad hon säger när jag delger henne denna nyhet...:crazy: Hon kanske hämnas med att växa sig bautastor över en natt och tar över hela lägenheten? :eek:

Hehe hon kan ju försöka, men säg inte att längre ut en runt krukans kant kommer hon inte. Där brukar de grabbatag och så får de bara acceptera att världen slutar där.

Jag min hemska människa tog fram kniven till de som klängde för mycket så att de började vika bladen åt annat håll. Snipps så var problemet löst och blomman blev snygg igen ;)

Den var rätt stor...akta så inte svärmor spräcker krukan, det gjorde en bekants svärmor. :crazy:

Det är DET jag oroar mig för, också :o "hörru svärmor...du börjar bli tjock!" :D

Jag hade vanliga lerkrukor till mina och de var så fullt av blad och rötter så att det nästan inte gick att vattna dem, men inte spräckte de krukorna inte. Så det är nog inte en så stor risk.

Men om du vill att svärmor ska få mer plats, väldigt gott om utrymme så tänk på att hon inte vill ha jord med mycket torvmull i. Hon får lättare ruttna fötter än torra och det gillar hon inte kan jag säga. Svärmor kan till och med lätt dö då :cry: stackaaars svärmor.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 564
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar