Svärmor söker större bostad!

GotAsecret

Trådstartare
Yes. Svärmorstungan har vuxit ur sin kruka och behöver därför en ny, större och snyggare.
Hon tycker att den ska vara fin, rymlig men ändå BILLIG. Helst ska den finnas på t.ex. IKEA, då blir både hon och jag glada! En sur och gnällig svärmor vill väl ingen ha?:D

Den får gärna ha fina detaljer eller vara i någon rolig färg. Den hon har nu trivs hon i men tycker den är för vit, och som sagt, för liten. Och så tror jag att hon vill ha ny, spännande jord att växa ännu mer i. Tips på sådan?

Men främst vill vi ha tips på snygga, roliga, konstiga, färgglada och framförallt STORA krukor :)

Tack på förhand!
//Svärmor genom MF

:D

Sv: Svärmor söker större bostad!

Ikea tycker jag mest bara har tråkiga krukor. Bauhaus hade förrut ganska många fina krukor, men har inte kollat på deras blomavdelning på jättelänge. Plantagen kanske? Eller har dom bara växter?

Hm.. jag hade uppenbarligen inte så mkt tips att komma med :D

Svärmor tackar som hövligast för tipsen! :bow:
Bauhaus och plantagen, ligger inte de rätt nära varandra, där vid ikea? Eller är jag ute och cyklar nu, som vanligt? :p

Svärmor tackar som hövligast för tipsen! :bow:
Bauhaus och plantagen, ligger inte de rätt nära varandra, där vid ikea? Eller är jag ute och cyklar nu, som vanligt? :p

Det beror väl på vilken stad du är i?! :p

Men i min grannstad Sundsvall (Birsta närmare bestämt..) så ligger både Bauhaus och Plantagen i samma område som Ikea, med gångavstånd emellan.

Jag är också intresserad av fina, lite större krukor så jag ska följa din tråd med intresse :)

Second hand kan väl kanske vara värt att kolla där kan du göra BILLIGA fynd, roliga grejor men mycket konstigheter kan man ju med råka på men dem kan man ju bara ignorera och hoppas någon annan svärmor skulle gilla. ;)

Dom ligger nära varann, helt klart gångavstånd.

Om du vill kolla second hand så är Helping hand på Fyrislundsgatan ett tips, där har jag köpt krukor, tavlor, smycken mm :)

Åh men det är ju ganska nära oss! Tror du svärmor vill följa med och välja, eller ska jag låta henne stanna hemma, och bara ta mått? :D
(hur fasen mäter man storleken på svärmor utan att hon tar illa upp? :eek:)

Jag tycker helt klart du ska ta med svärmor :D då kan hon iaf inte säga sen att hon inte fått vara med och välja!:angel:

Det största problemet är väl att svärmor lär frysa om du tar med henne ut nu. Då får du nog vänta tills det blir varmare ute i så fall.

Funkar det inte med en benvärmare, lappmössa och lovikkavantar? :confused::cry:

Annars får jag väl fota och visa henne när jag kommer hem...

Hazel - det förstås...hon kanske rymmer eller slutar växa om hon blir missnöjd :eek: Då har jag ju inhandlat den i onödan :cool:

Känner igen det där med att inte ha så bra minne :o jag konstaterade det nyligen i en annan tråd. Hoppas du hittar ett bra boende till svärmor och lägger upp en fin bild eller två sen :)
Lycka till!

jag tror det är bättre att klä på henne varmt och ta med henne. Annars kommer du garanterat få höra det i nästa diskussion

"du lyssnar då aldrig Mimi *gnällig röst* den gången du skulle köpa en kruka till mig också fick jag en grön! en grööööön Mimi! ser jag ut att vilja ha en grön kruka?"

-Not bored at all!
:angel:

:rofl::rofl::rofl::bow:

:eek: Är det nu man ska akta sig för flygande brödkavlar? (Vem vet vad en växande växt kan göra när den är missnöjd? :crazy:)

med tanke på att det är en svärmorstunga så tycker jag du bör vara försiktig. Göm dig för säkerhetsskull i garderoben (om den inte bor en garderobsblomma där förstås)

:eek: Du har rätt...den kanske är jättevass och går rakt igenom om hon attackerar :cry::crazy:

Mina svärmödrar (:angel:) bor i krukor från dollarstore. Inte så stora dock och det kanske inte är dollars starka sida med stora krukor, men billiga brukar de vara iallafall!!

Här får damerna förhoppningsvis nya strumpor till våren, men skorna, dem får de behålla tills de kryper ur dem!!

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!! :cry::crazy:

MNJ - Vi har inget Dollarstores här :( Du är väldigt snäll mot dina svärmödrar du, jag är glad att jag bara har en :bump:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi flyttade in i nya huset för lite drygt två månader sedan. Min erfarenhet av växter sträcker sig till krukväxter som inte blommar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 564
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar