Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig framdörren öppen sen en häst tog fart över bommen och genom skötardörren. ( bakluckan var helt öppen!) Fick såga ut dörren för att få ut hästen som fastnade. Jag är glad att jag stod bredvid hästen och inte bakom bommen.Lasta utan mellanvägg o öppen framdörr.
HUR man får dem att gå in skiljer från häst till annan, men att lösningen är att göra det till en vana för att visa att det är något som ska göras (utan diskussion) och att det inte är farligt råder ingen tvekan för mig. En häst som äter är trygg, en häst som är trygg äter. Cirkeln sluten.
Hade ute en tränare som gjorde detta på min häst.. Jag var skeptisk redan från början men hon skulle ju vara så bra och kunnig... Slutade med att jag fick en häst som är livrädd för att vara bunden... Han hade aldrig haft problem med det tidigare
Grunden till de allra, allra flesta lastningsproblem (och väldigt många andra problem med för den delen) är ett bristande ledarskap/brist på trygghet, tillit, respekt eller vad man nu vill kalla det. En trygg mm häst följer sin "ledare" genom eld och vatten liksom - men det är VÄLDIGT få som har ett sådant samarbete med sin häst. och det tar tid, energi och lite mer tid att få ett sådant som håller i alla väder och för oss "vanliga döda" kan det räcka med ett okej starkt band.