Svårklass i Danmark

Ryver

Trådstartare
Är det någon som har planerat att åka till Danmark i maj för att köra eller titta? Dom har "peppat" mig här hemma att jag ska åka med och köra .Har fjärilar i magen redan nu! Det var ju en hel del som skulle fixas också, FEI pass, mätintyg mm.(Dyrt!) Ska bli kul!

Sv: Svårklass i Danmark

Tror du ponny enbet kommer att köra 7an eller 8an? Antagligen 8an eller?

Är din en ponny? Eller måste man ha mätintyg ändå? Tycker han sett stor ut på bilder du lagt ut!

Men klart att du ska åka! Du har ju lång tid på dig att träna om du planerar för det redan nu!!

Det är säkert 8ans program där, det var det även i år.
/M

Ja, han är maxad d-ponny. Måste träna mycket på enhandsfattningar nu i vinter!!

Ja det gäller att ligga i, svårigheten är med programmet att hästarna blir ganska laddade av att öka och samla sig hela tiden. det är också svårt att få flyt i programmet när det börjar med en enhandsavvikelse efter första hörnpasseringen. Det kräver oxså en riktigt stark häst som är mycket lydig och gärna fin i munnen.
Men det är ett roligt program dok har svårighetsgraden höjts rejält från 7ans program. Bara komma ihåg programmet är en bedrift.
Jag ligger i hårdträning just nu och hästen är i kanonform och har med hjälp av ridutbildning utvecklats oerhört positivt, så nu är jag sugen på att tävla igen. Kan någon spola fram så vi får vår igen;)
/M

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka