162 o kurvig, dvs stor ända o stor byst o lite mindre på mitten. Skippar som sagt helt byxor i S, M, L, vilken sort det än må vara (vandringsbyxor? fint sure, men...) (ridbyxorna är typ 20+ år gamla, tänker inte prova ridbyxor i onödan ugh ) och håller mig till jeansstorlekar och kjol som är A-linje. Klänningar av skater modell som är töjbart tyg fungerar också. Jag köper helt enkelt inte toppar som inte är av tyg som formar sig (inte blusar, inte tunikor inte skjortor och inte bomullst-shirt av herr eller unisex, inte klänningar som inte har stretch.)Ett stilla förslag för att ta ner tonläget. Varför inte tipsa varandra om vilka märken och storlekar man själv använder vilken kroppsform man har (om man känner sig bekväm att berätta det så klart!) och som passar för olika kroppsformar.
Jag tror inte vi kommer så mycket längre än att vissa anser 40/42/44 som L och andra ser det som M.
Jag har en lång överkropp utan bröst och bred rygg med taxben. Vilket gör att vad som passar över rygg/love handles drunknar jag i på längden och fladdrar längre ner.Vad skulle passa mig?
Senast ändrad: