lakrits
Trådstartare
Jag vänder mig till er som är kunniga inom NH.
Jag har ett problem med mitt sto. Hon är svårfångad i hagen.
Nu under sommarbetet så har dom haft tre stora hagar att gå i, alla öppna emellan så de har kunnat vandra mellan dom.
Nu på senare tid så går det knappt få tag på henne i hagen.
Det är fem hästar som går tillsammans och mitt sto är ledaren.
När jag närmar mig henne så går hon bara iväg och så håller det på.
Ofta så "racar" dom iväg och håller på en stund med detta.
Vi minskade ner så vi tog bort en hage men det hjälpte inte och nu har dom bara en hage, men det hjälper inte.
Jag är inte så mycket för att locka med havrehink för det ska inte behövas men stallägarinnan har fångat in dom på detta vis när det absolut inte har gått få tag på någon av hästarna.
Snälla hjälp,,,det går inte ha det så här. Vissa gånger hinner jag inte med någonting utan enbart försöka få in henne.
Har det något med ledarskap att göra?
Tycker annars att vi kommer överens jättebra och hon ser mig som sin ledare i vanliga fall.
Vi har nu pratat om att sätta henne i en mindre hage ändå för att hon inte ska få möjlighet att kunna gå iväg men vad tycker ni?
Jag har ett problem med mitt sto. Hon är svårfångad i hagen.
Nu under sommarbetet så har dom haft tre stora hagar att gå i, alla öppna emellan så de har kunnat vandra mellan dom.
Nu på senare tid så går det knappt få tag på henne i hagen.
Det är fem hästar som går tillsammans och mitt sto är ledaren.
När jag närmar mig henne så går hon bara iväg och så håller det på.
Ofta så "racar" dom iväg och håller på en stund med detta.
Vi minskade ner så vi tog bort en hage men det hjälpte inte och nu har dom bara en hage, men det hjälper inte.
Jag är inte så mycket för att locka med havrehink för det ska inte behövas men stallägarinnan har fångat in dom på detta vis när det absolut inte har gått få tag på någon av hästarna.
Snälla hjälp,,,det går inte ha det så här. Vissa gånger hinner jag inte med någonting utan enbart försöka få in henne.
Har det något med ledarskap att göra?
Tycker annars att vi kommer överens jättebra och hon ser mig som sin ledare i vanliga fall.
Vi har nu pratat om att sätta henne i en mindre hage ändå för att hon inte ska få möjlighet att kunna gå iväg men vad tycker ni?