Svår nöt att knäcka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit i behov av ett tandläkarbesök ett tag nu då jag får ont i tänderna när jag äter. Problemet är bara att det inte bara är själva besöket som är asjobbigt utan jag måste kunna klara av att ta mig hem efteråt. Min blodfobi och gamla panikångest ställer till det i en sån här situation. Jag vågar inte lita på att jag är kapabel att köra bil efteråt. Det är uteslutet att ta bussen i det skicket och taxi blir för dyrt. Det är ju trots allt en resa på ca 17 km.

Det är nu man skulle haft goda vänner, men jag kan bara inse att jag har inga. Alla jag känner är ytliga bekantskaper, mer eller mindre. Även om jag skulle kunna fråga om hjälp från några av dem så skulle jag hamna i evig tacksamhetsskuld och det vill jag inte.

Usch, känner mig så rädd för jag vet att jag måste klara det på egen hand. :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inom ett ett par dagar kommer jag att få veta vad det är för knöl i bröstet. På måndag är det nämligen dags för mammografi på...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är tydligen ston som gäller för mig nu. Förra veckan fick jag sitta på Dunja och Arnica, och denna veckan blev det Parma och Arnica...
Svar
0
· Visningar
299
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid haft ett känsligt luktsinne, men jag upplever att känsligheten har förstärkts med åren. Jag har tidigare skrivit ett...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag känner mig lite låg idag. Min historia sveper förbi i skallen. Det brukar inte vara något jag tänker på. Jag har lagt det bakom mig...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur