svår att fånga i hagen

Status
Stängd för vidare inlägg.

jenny82

Trådstartare
Jag flyttade min arabkille på 4 år till ett bete för snart 1 månad sedan. Jag tyckte att det skulle bli jätteroligt för att det finns så mycket skog att rida i där. Men när jag väl flyttade dit honom så har ständiga problem dykt upp, först kunde jag inte rida honom för att hans sadel plötsligt började bli för smal för honom, men nu har han en annan sadel. Sen har han blivit jättesvår att fånga i hagen oxå. Det verkar som om att han ska bestämma när han vill komma in o inte. Jag har prövat det mesta med honom, har gjort allt som alla har skrivit i tidigare trådar. När jag försöker att ta honom första gången så står han still, tills jag försöker att klappa honom, då drar han, lr om jag får tag i hans grimma, då slänger han sig bakåt. Så är det nån annan som har bättre tips? Att kela med dom andra hästarna hjälper inte, mat tänker jag inte pröva med, då får jag hela flocken på mig. O att veva med grimskaftet mot honom när han vänder från mig hjälper efter 1 timme kanske, men det är svårt oxå för hagen är gigantiskt stor. Det är flera som har försökt att fånga honom men ingen lyckas. Det känns snart som att jag struntar i honom tills uppstallningen istället, men det är ju nu man vill rida. Please, hjälp mig.
 
Sv: svår att fånga i hagen

vet hur det är :) min pålla gör så vissa stunder, vänder så fort jag kommer nära. har antingen har jag smackat på henne så hon få gå en stund sen försökt ta henne igen, har gått ganska bra, med åringen har jag tagit ledarhästen ner till grinden sen släppt henne och tagit åringen. Det har gått superbra så
 
Sv: svår att fånga i hagen

Fortsätt gärna diskussionen i någon av de trådar som redan finns i ämnet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 114
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 997
Senast: Karro-Lina
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 400
Hästhantering Hej alla bukisar! Har ett litet problem med min nya häst (sedan 3 veckor). Detta kan blir lite långt men ska försöka få ihop det! Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp