Svansskydd?

R

Real_Life

Har ni det på era hästar i transporten?
De jag har sett ser så små ut, kan aldrig tänka mig att de ska passa islandshästarnas jättesvansar! Men vill ändå gärna ha något så svansen håller sig fin. Finns det något, eller är det linda svansen som gäller då?

Sv: Svansskydd?

Jag håller med om att de är rätt små, isisar har ju rätt tjocka svansar...:angel:
Dock har jag gjort ett eget, så nu har jag inte de problemet längre, det är ju inte så svåt att sy ett, om man orkar och vill :p :D

Jag använder ett vanligt i neoprene som jag köpt på Börjes.
Jag sätte det bara längst upp på svansen, resten av svansen sticker ut nedanför. Min häst har mycket svans och det är inga problem.
Jag använder det bara för att han inte ska skava mot bommen bak och det funkar utmärkt.

Har ett svansskydd ifrån hööks jag. Funkar också bra, sätter det längst upp på svansen just för att det inte ska skava mot bommen :)

jag kör med linda. provade nått billigt svanskydd nån gån men de va på tok för litet.

Min häst är så liten och kort så hon når inte ända bak. :)
Så jag behöver inget svansskydd.

Hade också ett från Börjes på min förra häst. Han tog stöd på bommen där bak hela resan. Såg inte direkt vacker ut när han hade bajsat...

inte ens om hon backar? hur långt grimskaft har du?

Ja, jag har det och jag har det eftersom min pålle har liksom kanske någon av Brandybus hästar lite tjock svans.
Min häst skavde nästan av sig svansen när han blev transporterad från Island med planet så det kanske skulle vara bra och skydda den lite extra.

Jag har en gammal Boj där fastsättningsringarna sitter i väggen framför bommen. Har såpass kort grimskaft att hästarna står intill frambommen men ändå fritt kan föra huvudet från sida till sida och ta ett halvt steg tillbaka. Även om hon skulle ta ett helt steg tillbaka så kommer hon inte så långt bak så att hon skaver svansen. Det kan ju vara det att det inte finns ngn bom utan kedja med slang om istället. Har aldrig upplevt problemet.
Den nya hästen som jag fick hem i februari har inte åkt i min transport ännu. Hon är både längre och större så hon behöver säkert svansskydd.

Vill också veta något bra sätt o skydda svansen i transporten... min häst skaver den alltid, suuuck!

tycker att en vanlig benlinda funkar skitbra=)

En elastisk bör de vara, fleece åker nog bara av=)

Jag använder ett vanligt i neoprene som jag köpt på Börjes.
Jag sätte det bara längst upp på svansen, resten av svansen sticker ut nedanför. Min häst har mycket svans och det är inga problem.
Jag använder det bara för att han inte ska skava mot bommen bak och det funkar utmärkt.

Ägde en väldigt bra i neopren, men jättebreda kardborrband som jag köpt utomlands, men den försvann såklart. Vet du var man kan köpa en sån i Sverige?

Ägde en väldigt bra i neopren, men jättebreda kardborrband som jag köpt utomlands, men den försvann såklart. Vet du var man kan köpa en sån i Sverige?

Som jag skrev i mitt inlägg så har jag köpt min på Börjes för under hyndralappen. Den är i neoprene med kardborre och jag tycker den funkar bra.

tycker att en vanlig benlinda funkar skitbra=)

En elastisk bör de vara, fleece åker nog bara av=)

Håller med! Jag har alltid kört med en ben linda, har bara klippt av den lite då den var alldeles för lång att hålla på att vira runt!
Själv har jag både i fleece och elastisk, det funkar lika bra både och! :)

Har en mörkgrönt svansskydd, det är neopren (?) med ett brett karborrband. Hästen har rätt så smal och tunn svans så det är inga problem.

Bästa bilden jag har, hoppas man ser något :angel:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Squie
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 486
Senast: Brynja
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka