Svansskydd för häst som inte vill ha det

Görel

Trådstartare
Moderator
Finns det något svansskydd som verkligen sitter och som inte åker av även fast hästen gör allt för att få bort det? Min häst har återigen skavt av sig en stor bit av svansen vid roten när vi transporterat henne. Jag har tidigare försökt linda den och även lånat ett transportskydd för svans, men hon får alltid av sig det :mad:

Sv: Svansskydd för häst som inte vill ha det

Det finns upperbarligen inget eftersom ingen har svarat :(

Finns det inget som man kan klistra fast eller nåt :angel:

Du har säkert prova många olika modeller, jag med, men den som passar bäst är en i neopren som man fäster med karborrband.

Jag har både lindat och haft sån som man fäster i gjord men ingen av de tycker jag har varit bra.

Men mina hästar har inte haft som transporthobby attt gnaga av svansen heller ;)

Bäst men jobbigast att få på, läderskydd med filtfoder med remmar man knäpper runt + sätter i täckesgjord. Annars får man tillverka en lös svanslapp, fodrad och sätta fast i täcket längst bak med kardborrband tex, funkade bra till min svansåkare.

Det jag lånade en gång var med kardborrband, men jag vet inte om dte var av neopren. Är det antiglid i det eller nåt sånt?

Jag transporterar inte häst med täcke på om det inte är minusgrader, men jag ska tänka på ditt tips om jag måste köra henne i vinter!

Jag har ett svansskydd i neopren från eskadron som jag är nöjd med. Det knäpps med kardborrband och går att sätta i gjord om man vill (det finns en påsydd fästring).
Min kille klär inte av sig själv men första gången jag skulle använda svansskydde så var lastbilen försenad. Han stod påklädd för transport i stallet i 2 timmar mitt i sommaren så där var en hel del flugor. Han viftade med svansen konstant och när vi skulle åka hade skyddet kanat, men bara max 5 cm.

Lycka till med ditt letande, berätta om du hittar något bra.

Jag hade en häst som gärna skavde på sin svans. På henne brukade jag först linda svansen och utanpå lindan sätta ett svansskydd av läder som hade en rem som man fäste i en gjord. Lite bökigt men hellre det än ingen svans ;)

Både och har jag inte provat förut!

Ska testa det nästa gång :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 825
Senast: Murray
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka