Svansen & Manen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare OliviaM
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 682
O

OliviaM

Min häst har kliat av en del hår vid svansroten, så det spretar aningen. Sedan när jag jämför med bilden då han var 3 - och nu när han är 7 hade han en myckes mer "lenare" svans. Nu har han typiskt tjockt tagel, hur håller ni era pollars manar och svansar fina ? Manen är också lite avkliad, av soleksem. Men alltihopa börjar växa ut. Vill återfå hans fina silskes svans han hade innan. Hur gör ni ?

Sv: Svansen & Manen

Jag använder en speciell spray som motverkar klåda pga soleksom och knott. Kommer inte ihåg vad den heter nu, en vit flaska med grön etikett och röd text iaf! inte mkt till hjälp men ändå ett tips...

det står till o med på flaskan att svanen o manen blir mkt lenare vid längre användande! =) :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 984
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hej! Jag har två egna hästar, en av dom är min nya haflinger. Hennes man,svans och lugg är lite halvt sådär i kvalitet eftersom förra...
Svar
8
· Visningar
1 700
Senast: Gimlan
·
Hästvård En häst i stallet där jag håller till har någon form av klåda som pågått några veckor, kanske upp till ett par månader, ingen annan häst...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: skuggi
·
Islandshäst Postar detta på Islandshäst då jag tror att flera har koll på exem här - om det är fel får moderatorn flytta på tråden. Vi köpte en...
Svar
13
· Visningar
2 519
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka