B

Bacillen

jag behöver en svängel när vi ska dra hem ved med shettisen.
Maken tänker göra en...men vi vet inte måtten...
Nån som kan ge oss en hint hur lång den bör vara??

Sv: svängel?

Mät hur bred ponnyns rumpa är och lägg på lite extra :idea:
Annars är det väl som sagt runt 60 cm det brukar kunna vara till shettis. Men det är nog bättre att göra den för lång än för kort, så att inte draglinorna kommer för nära benen.

Är det en shettis som ser ut som de flesta (lite för mycket mage :angel: alltså) så skulle jag mäta bredden på magen istället för rumpan.
Det blir snabbt skav på magen av linorna annars.

Lotta

:rofl: Det har du förstås rätt i. Jag ändrar till "mät ponnyn på det bredaste stället och lägg på lite extra" :D

Eller bäst blir det förstås om man klär på ponnyn och håller draglinorna så som man vill att de ska ligga och sedan mäter avståndet.

maken gjorde en som är 70 cm...och hon är ju onekligen som shettisar är mest, ordentligt rund om magen...så det blir nog bra!
Vi ska prova på tisdag!!
Tack för svaren!

Liknande trådar

Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 600
Senast: Derivata
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
995
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 769
Senast: Nota
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka