svamp i öronen?

I

iresha

Hej, hästen jag sköter om har som små vita "blommor" i öronen. Ser ut som små blomkål.. Någon som vet vad det är för något? Och hur kan man behandla isåfall?

Sv: svamp i öronen?

Om det är samma vita som min häst har så är det en slags svamp som man inte behöver behandla, det blir bara värre om man försöker ge sig på att behandla det.... Dock vet jag ju inte om det är samma som min häst har.. men det är typ vita prickar i öronen.

Min häst har lika dant, det var mkt värre när hon var yngre. Veterinären sa också att det blev värre att behandla så vi har inte gjort något åt det. Det är mkt bättre nu men hon var väldigt öronskygg när det var som värst.

jaa, det är typ som vita bollar. ser ut som det växer blommor haha, men okej.. Då ska jag inte behandla det iaf.

Min häst hade också det i två år ungefär vi fick någon salva av vet. som inte hjälpte ett dugg, och den här sommaren försvann det plötsligt :D

jaa, precis sånt är det.
Synd egentligen att det inte går att göra något åt..

Nån som vet vad det kan bero på då?

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
892
Senast: skogaliten
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
597
Senast: Bamburine
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 994
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V