svamp i öronen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare iresha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 760
I

iresha

Hej, hästen jag sköter om har som små vita "blommor" i öronen. Ser ut som små blomkål.. Någon som vet vad det är för något? Och hur kan man behandla isåfall?

Sv: svamp i öronen?

Om det är samma vita som min häst har så är det en slags svamp som man inte behöver behandla, det blir bara värre om man försöker ge sig på att behandla det.... Dock vet jag ju inte om det är samma som min häst har.. men det är typ vita prickar i öronen.

Min häst har lika dant, det var mkt värre när hon var yngre. Veterinären sa också att det blev värre att behandla så vi har inte gjort något åt det. Det är mkt bättre nu men hon var väldigt öronskygg när det var som värst.

jaa, det är typ som vita bollar. ser ut som det växer blommor haha, men okej.. Då ska jag inte behandla det iaf.

Min häst hade också det i två år ungefär vi fick någon salva av vet. som inte hjälpte ett dugg, och den här sommaren försvann det plötsligt :D

jaa, precis sånt är det.
Synd egentligen att det inte går att göra något åt..

Nån som vet vad det kan bero på då?

Liknande trådar

Hundhälsa Är betnovat (0,5 ml i vardera öra i 10 dagar) och rengöring med otoact (varannan dag i 10 dagar) vanlig behandling för ökad förekomst av...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 247
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka