Svalt och mjukt underlag

Trissa

Trådstartare
Jag behöver tips på vad jag kan ha som bädd och som inte blir för varmt. På jobbet har hon skumgummi och en fleece ovanpå det, och jag tycker att det verkar som om det ofta blir för varmt, inte minst sommartid då vår ac är rätt obefintlig.... Samtidigt så gillar hon när det är riktigt mjukt och gosigt, och bäddar gärna en del. Hon ligger och sover mycket här, därför valde jag skumgummit som jag tänkte är lite tryckavlastande också, men det verkar som sagt bli för varmt.

En vanlig BIA-bädd där du lägger i en fleecefilt som hon kan bädda med och även bädda bort om den blir för varm ?

Bia-bädd skulle jag nog också säga. Vår hund sover på en sådan på natten och den upplever inte jag som hård :) Den är ju klart fastare än en mjuk skumgummi-teddy-dyna men absolut inte hård. Har en liten trasmatta på hans bädd som han flyttar på om det blir för varmt.

Bia-bädd skulle jag nog också säga. Vår hund sover på en sådan på natten och den upplever inte jag som hård :) Den är ju klart fastare än en mjuk skumgummi-teddy-dyna men absolut inte hård. Har en liten trasmatta på hans bädd som han flyttar på om det blir för varmt.
Då ska jag nog gå och klämma på en i alla fall. :) Jag har sett att typ ÖoB har, är de värda att kolla på?

Bia-bäddar är inte hårda. De håller formen rätt väl bara. Men inte hårda. Däremot upplever jag att de blir ganska varma om man dessutom har filtar i, borde väl funka bra utan filt, eller med någon mindre filt hunden kan "bädda" med utan att den täcker allt.

ÖBs variant är jäkla prisvärd.

Bia-bäddar är inte hårda. De håller formen rätt väl bara. Men inte hårda. Däremot upplever jag att de blir ganska varma om man dessutom har filtar i, borde väl funka bra utan filt, eller med någon mindre filt hunden kan "bädda" med utan att den täcker allt.

ÖBs variant är jäkla prisvärd.
Som det är idag så har jag en fleecefilt ordentligt sträckt och fastsatt över skumgummit, och sen ett par lösa filtar för bäddning. Då skulle jag ju kunna behålla de lösa filtarna bara. En bonus är att det borde bli mindre hundlukt med en bädd. Filtarna tvättar jag förstås, men skumgummit kan man ju inte stoppa i maskin...

Bia-bäddsöverdraget kan du nog stoppa i maskin dock. Det finns även olika överdrag man kan köpa till de bäddarna, i olika material om du inte vill ha filtar. Skumgummit brukar räcka om man hänger ut utomhus på vädring, tycker jag.

Som det är idag så har jag en fleecefilt ordentligt sträckt och fastsatt över skumgummit, och sen ett par lösa filtar för bäddning. Då skulle jag ju kunna behålla de lösa filtarna bara. En bonus är att det borde bli mindre hundlukt med en bädd. Filtarna tvättar jag förstås, men skumgummit kan man ju inte stoppa i maskin...
En BIA är bara att torka av med en våt trasa :) Sen om man vill ha filtar i (jag har då mina inte lägger sig om där inte finns haha) så får man tvätta dom istället.

Vi har biltemas biabädd, otroligt nöjd med den. Vi har ju lite utav ett hundkollo hos oss och finns ännu inte en hund som inte sovit i bädden!

Eurasiern vi hade hos oss sov där hela tiden och uppfödaren som vi hade henne på foder från sa till oss att det var onödigt att skaffa bädd för att hon hatade bäddar. Även Luna (samojeden) som aldrig innan sovit i bädd har nappat i vår. Så den är väl omtyckt. Just nu i denna stund ligger den här lilla saken och tuppelurar där. :D

Bifogade filer

• A00A262B-F5C5-4B82-8C5B-864C88CBBAAD.webp
    A00A262B-F5C5-4B82-8C5B-864C88CBBAAD.webp
    130,3 KB · Visningar: 38
Vi har biltemas biabädd, otroligt nöjd med den. Vi har ju lite utav ett hundkollo hos oss och finns ännu inte en hund som inte sovit i bädden!

Eurasiern vi hade hos oss sov där hela tiden och uppfödaren som vi hade henne på foder från sa till oss att det var onödigt att skaffa bädd för att hon hatade bäddar. Även Luna (samojeden) som aldrig innan sovit i bädd har nappat i vår. Så den är väl omtyckt. Just nu i denna stund ligger den här lilla saken och tuppelurar där. :D
Just det, Biltema har ju också. Tyvärr är det en bit till närmsta för mig, men om inte ÖoB har så får jag kolla där!

11434200-origpic-6a7ea1.jpg

Biabädden blir varm, så har man en hund som inte gillar när det blir för varmt skulle jag nog satsa på något annat. Jag har inte denna på bilden själv, men en kompis har en liknande och upplever att de inte blir för varma i den :)
Hon gillar när det är varmt, men som det är nu blir det för bra. Den på bilden är för omysig, misstänker jag. ;)

Hon gillar när det är varmt, men som det är nu blir det för bra. Den på bilden är för omysig, misstänker jag. ;)
Aha, då förstår jag.
Skenet kan bedra alltså, mina är tokiga i att gräva i den när vi hälsar på :angel: Såg ju inte mycket ut för världen men den gillas tydligen. Dock är den ju onödigt dyr om en bia funkar!

11434200-origpic-6a7ea1.jpg

Biabädden blir varm, så har man en hund som inte gillar när det blir för varmt skulle jag nog satsa på något annat. Jag har inte denna på bilden själv, men en kompis har en liknande och upplever att de inte blir för varma i den :)

Sån har jag faktiskt funderat på för mitt pälsmonster som alltid till sist lägger sig på parketten... Vart säljs de där?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej hopp! Min hund har en bädd i sovrummet, fri tillgång till alla möbler (kan dock inte hoppa upp i sängen, bär upp henne där på...
Svar
4
· Visningar
3 688
Senast: Vipp
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 359
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 100
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar