Svalde hel aborre!

Jolanta

Trådstartare
Vi var ute å pimplade idag, och jag fick en liten aborre. Den lossnade ifrån kroken, och föll ner på isen, då kommer min schäfer och sväljer hela aborren hel + levande. :eek:

Nu till frågan, kan det vara farligt? :crazy:
 
Sv: Svalde hel aborre!

Ingen aning, men min italienare (liten hund) svalde ett helt bananskal en gång och det gick bra.
 
Sv: Svalde hel aborre!

hehe bananskal o aborre är nog ganska så olika :p
Men det jag tänkte på är.. om aborren fortfarande levde.. kan den inte fälla upp ryggfenan i magen då?.. Det lär ju inte va så skönt iså fall? eller?
 
Sv: Svalde hel aborre!

Jag tror att det är ok, kolla bara så han äter, dricker o skiter som han ska! :)

Vår gammel tik åt en hel aladin ask en jul!!.. hon klara sig (plåtmage) blev bara hyperaktiv :)

//Mimmi
 
Sv: Svalde hel aborre!

Jag TROR att hon hann tugga några gånger! :crazy:

Usch, ryggfenan ja, den hade jag glömt!

Hon verkar må bra! Vi får väl se!:crazy:
 
Sv: Svalde hel aborre!

okej.. ja får hoppas att det går bra :D Men fisk är väl aldrig bra för hunden att äta?? om den inte är filéad?..
Men som sagt, håll koll på henne så får vi hålla tummar :D
 
Sv: Svalde hel aborre!

Men i "Skriet från vildmarken" (tecknade) så får ju slädhundarna + Buck hel fisk! :D

Då borde det väl inte vara ngn fara! :angel:
 
Sv: Svalde hel aborre!

Skulle tro att det är bättre att hunden sväljer en hel fisk än en fisk där benen är "lösa". Det kanske river lite i ändan när den ska ut, dock.. ;)
Vad gäller ryggfenan lär den ju dö av magsyran kanske snart..
 
Sv: Svalde hel aborre!

Min valp svalde ett helt kycklinglår en gång. Kryddat var det också. :crazy: Jag trodde hon skulle dö, det var ju ben och grejer i kycklingen.
Hon spydde upp det nån dag senare, annars mådde hon bra som tur var.
Så jag tror inte det är farligt att din hund svalde en hel fisk.
 
Sv: Svalde hel aborre!

Aj :eek: vad vidrigt :crazy: Hoppas det går bra för vovven!
 
Sv: Svalde hel aborre!

Vi var ute å pimplade idag, och jag fick en liten aborre. Den lossnade ifrån kroken, och föll ner på isen, då kommer min schäfer och sväljer hela aborren hel + levande. :eek:

Nu till frågan, kan det vara farligt? :crazy:



halloj. du borde avmaska din hund. för endel fisk inehåller bandmask. den äter all mat som din hund får i sej(den lever i tarmarna) och din hund svälter.... (om det nu var någon mask i den abboren)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp