Svala ställen i Stockholm

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pollex
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 412

pollex

Trådstartare
Efter att ha ägnat veckor åt att svettas bort hemmavid står jag inte ut längre - nu behöver jag era bästa tips på svala ställen i Stockholm. Förutsättningar:

- bör ligga i närheten av Stockholm City, antingen gångavstånd eller max ett par-tre tunnelbanestationer bort. Ej buss! Ett par-tre pendeltågsstationer söderut är också helt okej.
- jag har sällskap av två barn (5 respektive 8 år) som också bör kunna roa sig på det svala stället, samt en bebis som inte behöver roa sig men däremot behöver någorlunda bebisvänliga förutsättningar (typ, inte bio med stillasittande + hög volym)

Idag var vi till exempel på Historika museet, deras Förhistorier-utställning var föredömlig :D:up:

Vad har ni för förslag?

Tänkte att de som är för just den målgruppen inte har hög volym och att det inte spelar någon roll om publiken sitter stilla eller inte.

Till och med denna vanligtvis svala plats är kvav och uppvärmt nu. Som ngn sa, är enda chansen pendeltågstationerna på centralen som ligger DJUPT ner under jorden. Gå dock INTE in i ngt tåg, idag var det 43 grader varmt inne i tåget. Kaos

Jag hittar inte i sthlm men jag, sonen och mamma flydde till ikea förra veckan! Väldigt svalt o skönt!

Jag har hört om flera som åkt till Ikea för att fly hettan! Tyvärr har vi ingen Ikea som ligger bra till (bebisen gillar inte att åka bil), men sambon tog med ett barn till Willys i helgen och jag tig hela skaran till lekland igår :up:

Till och med denna vanligtvis svala plats är kvav och uppvärmt nu. Som ngn sa, är enda chansen pendeltågstationerna på centralen som ligger DJUPT ner under jorden. Gå dock INTE in i ngt tåg, idag var det 43 grader varmt inne i tåget. Kaos

Tunnelbanorna brukar snabbt bli varma tycker jag! För att inte tala om bussarna :arghh:. Pendeltåg är dock fina grejer så länge luftkonditioneringen fungerar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka