svag konstig hosta

J

Jolin_Blue moon

Gick nyss ut till min ponny i hagen som stod och åt. När jag stod vid han så hostade han heeela tiden. Det var liksom ingen vanlig hosta utan mera en hosta som kom inne i han och han hade stängd mun hela tiden.
Han hostade väldigt mycker och gör det fortfarande. Kanske 4-5 gånger i minuten.:(
Det har inte vart något fel förut,vi har tidigare idag varit och hopptävlat och fick med oss 2 rosetter hem och han hoppade som aldrig förr!

Är det någon här på buke som vet vad det kan vara? Behöver jag tillkalla veterinär? Tacksam på svar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 168
Senast: cf234k
·
Utrustning Långt inlägg! Vår ponny är rätt känslig i munnen. När vi köpte henne i februari förra året så kollades hon och åtgärdades i munnen av...
2
Svar
31
· Visningar
4 582
Senast: Kristall10
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 630
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka