J
Josse58
wiii, igår var jag sååå glad ! min nya pålle som jag är medryttare på, är underbar, har ridit honom nu i ca en månad och han går bättre och bättre för var dag. han är travare , och jag förvänta mig inte alls mkt utav honom i början( var lite emot travare innan, men inte nu längre) men han kan faktiskt riktigt mkt ! och igår var han så samarbetsvillig och go, gick i form, och leta sig neråt hela tiden. har bytt till att rida med hackamore, dels för jag tycker det funkar bäst på honom, och dels för att han går bäst med det. behöver knappt ta i honom, och han söker sig ner själv hela tiden. nu till min fråga..
när vi är ute och rider (rider alltid ut, ingen paddock eller ridhus) så snubblar han hela tiden. och idag när vi red inom paddocken en bit härifrån så hoppa vi några hinder och han snubbla och nästan lade sig på knäna. är lite orlig över vad detta kan vara, det kan väl inte vara att han bara är allmänt klumpig ?
jag har funderingar om att det kan vara att han är svag i benen ( inte gått så mkt i höst, men är nu i form och har fått kondis) . men jag försöker variera min ridning, så han får klättra en del( nt så passa tt det sliter)
snälla.. vad tror ni det kan vara ? tacksamma för svar
när vi är ute och rider (rider alltid ut, ingen paddock eller ridhus) så snubblar han hela tiden. och idag när vi red inom paddocken en bit härifrån så hoppa vi några hinder och han snubbla och nästan lade sig på knäna. är lite orlig över vad detta kan vara, det kan väl inte vara att han bara är allmänt klumpig ?
jag har funderingar om att det kan vara att han är svag i benen ( inte gått så mkt i höst, men är nu i form och har fått kondis) . men jag försöker variera min ridning, så han får klättra en del( nt så passa tt det sliter)
snälla.. vad tror ni det kan vara ? tacksamma för svar