Sv: Svacka... hjälp!!
har också en svacka just nu... för mig är det ingen större kris egentligen eftersom man fortfarande e lite halvt nybörjade men det tar på självförtroendet.
hade en period på ett par veckor då de gick frammåt ( allt kändes nästan toppen) men sista veckan elr två har vart kassa. rider på ridskola 1 gång i veckan i bland 2 (har haft lite igenridningar å så). sista gången på den ordinarie när vi skrittade på halvlånga tyglar blev hästen framför mig rädd å tjejen flög av, såklart reagerade pållen ja satt på med, klamrade mig fast å lyckades på nåt konstigt sätt att inte flyga av.
dan efter på en igenridning gick de så jädra dåligt. hade dåligt självförtroende redan från början när de gäller hoppning och sen dan innan. läraren lovade att de inte skulle bli så högt. testa travhopp på lågt kryss ( har knappt hoppat innan) å visst de gick bra i början men hästen va trög och det blev hiss hopp. tappade balansen å va nära att flyga av igen. de höjde å då vågade ja inte mer men i slutet av lektionen tog ja nåt språng över ett kryss igen förr att få självförtroende.
skulle galoppera en kortsida på ridlärarens order när de andra skrittade av. hade hästen ja ridigt mest å har som favorit i höst, galopperat "massa" gånger på han förut. tro fasen att man inte får galopp, malde runt var på varv innan ja tillslut fick te de en kortsida.Han va trög hela lektionen å ingentng fungerade som de brukar.
Man känner sig så kass å man blir så besviken när man har haft några topp veckor. men ja ger mig ej, ja å mamma har bokat in en privat lektion ihop.
Har inte så många mer råd än att de e bara att kämpa på. kanske testa en annan häst en gång elr två sen kanske de funkar när man kommer tillbaks till de man e van. man kanske till och med har lärt sig några nya knep. tänk positivt, gräv inte ner dig alltför mycket i problemen, vara glad för de man lyckas med. träna, träna träna.