SUV-trenden

Tänkte på den här tråden när jag lämnade barn på skolan i morse och kikade runt på personalparkeringen. Absolut majoritet av vanliga personbilar av kombityp. Vet att någon enstaka har suv. Sen har en hel del föräldrar pickuper, t.ex vi. De flesta av dom arbetar i skogen eller inom jordbruket på något vis. Vi har vår pickup för att vi vill ha en stor, rejäl bil med fyrhjulsdrift, som orkar dra mycket, får plats med stor hundbur + massa annat samtidigt (typ hopplöst i vanlig kombi) och tar sig fram överallt. Vi har även en liten bil och jag gillar båda. Men vi är i stort behov av en stor bil av anledningarna jag nämner ovan då vi bor på landet, har hästar och är jägare.

Jag tror nog att många har suvar både för att de har behov av det men också för att dom gillar den typen av bil. Jag gillar stora bilar men det är många fördelar med vår lilla Yaris också. Sen skulle jag aldrig köpa en stor dyr bil enbart för att minimera risken att visa trosorna om jag skulle ha kjol. Det är jag för snål för :p

Det låter snyggt!

Men jag kan inte förstå att man tycker en SUV är vare sig snygg eller häftig. Snarare ful och klumpig.

Men jag skulle väl inte klaga om jag fick en Lamborghini Urus. Men en Lamborghini huracan är fortfarande tio gånger snyggare!

Smaken är olika. Jag tycker de bilar du gillar är skitfula.
Hade jag haft massa pengar hade jag köpt en Ford Raptor. Har lika mycket användning för den som de som har sportbilar.
Vill ha den enbart pga snygg.

Jag drömmer om en Dodge Ram :love: Men jag vill inte tanka den :D

Edit: Jag vill ha en Volvo-valp också :love: :love:

Jag gillade verkligen vår Dodge, vi genade alltid över fältet, rakt över diket när vi skulle till stallet. Det var tider 😁
Men bara namnet Raptor gör att jag känner att starkt vill ha begär.
En granne hade en och jag ville alltid klappa på den men min exman sa att jag inte fick 😒

Jag gillade verkligen vår Dodge, vi genade alltid över fältet, rakt över diket när vi skulle till stallet. Det var tider 😁
Men bara namnet Raptor gör att jag känner att starkt vill ha begär.
En granne hade en och jag ville alltid klappa på den men min exman sa att jag inte fick 😒

Jag förstår ditt villhöver gällande Raptorn, jag skulle kunna tänka mig en sådan också :up:

För några år sedan såldes det en bepansrad militärvagn på Blocket. Särbon tyckte jag skulle ha den när jag jobbar, alla borrare hade blivit djupt imponerade (och avundsjuka) :rofl:

Smaken är olika. Jag tycker de bilar du gillar är skitfula.
Hade jag haft massa pengar hade jag köpt en Ford Raptor. Har lika mycket användning för den som de som har sportbilar.
Vill ha den enbart pga snygg.

Verkligen, smaken är som baken.
Det finns bilar som fulare än SUV:ar faktiskt och det är Pickups. Det är ju egentligen en liten lastbil och jag kan inte komma på något mer tråkigt, fläskigt och onödigt att köra som dessutom är så ful.

Senast ändrad:
Okej, det finns en pickup som jag faktiskt tycker är lite cool. Eldriven dessutom.
tesla-cybertruck.jpg

https://teknikensvarld.se/tesla-cybertruck-officiell-med-former-som-ingen-annan-pickup/

Jag gillade raptorn nar den kom, de hade sa smarta fotsteg for att klattra upp pa flaket, men den var flor liten for att dra den stora tunga hast slapet och flaket var for litet for att fa plats med vad vi behovde for garden. Raptorn's bed ar 5.5 foot lang (om jag kommer ihag ratt) medan lang bed pa F-350n ar 8 foot (2.5 meter) lang.
Dessutom ar ju raptorn bara en "up-hottad" F-150.

Jag gillade raptorn nar den kom, de hade sa smarta fotsteg for att klattra upp pa flaket, men den var flor liten for att dra den stora tunga hast slapet och flaket var for litet for att fa plats med vad vi behovde for garden. Raptorn's bed ar 5.5 foot lang (om jag kommer ihag ratt) medan lang bed pa F-350n ar 8 foot (2.5 meter) lang.
Dessutom ar ju raptorn bara en "up-hottad" F-150.

Tesla Cybertruck står sig bra mot en F350.
Dessutom snyggare. Förmodligen tio gånger roligare att köra med acceleration som en sportbil, raptorn lär du inte ens hinna se i backspegeln. Lika långt flak dessutom. Plus att du sparar pengar på bensinen och inte minst miljön.

https://www.wheelsjoint.com/tesla-cybertruck-vs-ford-f-250-f-350-f-450-comparison/

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka