F

Fippel

Är det bara jag i hela världen som har en häst som är en ängel ioftast, men som förvandlas till jordens as när hon brunstar? :mad:

jag är så less på henne så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Snälla berätta nåt om era egna surisar, för jag hoppas verkligen verkligen att det är fler än jag som har detta prob:mad:lem! GRRR!

Sv: Surmärr!

Ja du!! Du är inte ensam.Mitt sto är okej men när hon är brunstig så är det ingn i de att ggjöra något med henne,Nu be höver jag inte bråka för jag har henne som en skogs mulle,.Skall man tävla så bör man nog satsa på en valak..För jag tror att sura ston bara blir värre med åren,men det är min tancke.du får cykla dom dagarna som hon är grinig...Ha det Chik

Min surar var o varannan dag, är så van , får hon inte som hon vill surar hon.:angel:
Men hon har sina bra stunder oxå.
Hennes kompis är inte gring, är mer kelen, hon surar om man inte bryr sig om henne, då åker öronen bakåt, men klappa lite så åker dom fram igen:)

Min märr är världens suraste när hon brunstar.
Kickar mot skänkeln, bits, sparkas och är allmänt störig. piper, skriker och är helt konstig.:smirk:
Klänger som ett häftplåster på alla valacker i hennes närhet.
Hon betäcktes i somras, hade hon kunnat, hade hon nog våldtagit hingsten för att han aldrig kom till skott.:D
Nu är hon dräktig, men är fortfarande sur.
Inte på det sättet som innan, utan mildare.
Fast å andra sidan är hon sur konstant nu.

Min är den suraste huggorm som finns, när hon INTE brunstar. När hon brunstar är hon däremot det gosigaste lilla flufftroll som finns...

åh vad bra att det inte bara är jag som har ett monster istället för hästdå och då.. men nu har jag iaf. nästan förlåtit henne, hon var rätt så gullig idag igen som tur är. Annars hade jag förmodligen sålt henne på svarta marknaden för en bit bröd som betalning..:smirk:

Ska iallafall ringa vetrinären på måndag och höra om det finns nåt mirakelmedel som får henne vänlig alla dagar och inte bara när det passar sig!
okej att hon surar på mig, men när hon surar på de andra stackarna i stallet som ska hantera henne så blir det ju lite väl...

Det finns ett fodertillskott som många med surmärrar är nöjda med, det marknadsförs av Brogården och ingår i Dodsons sortiment. Det heter Stroppy Mare och finns på bl.a www.brogaardenisweden.com

---
Stroppy MareTM
Örtblandning för ston med brunstrelaterade problem som t.ex. lynnesförändring.
Innehåll; Vallmokronblad, Hallonblad, Kamomill, Järnört, Munkpeppar, Johannesört

Hej
Min pålla blir inte sur, men hispig. Framförallt dagarna innan brunst.
Hoppar och slänger sig för saker som hon ser dagligen. Hjärnspöken allan :D

Riktigt PMS kärring med andra ord, men ingen surhet över henne alls.

/B

Min märr blir inte direkt sur men hispig till tusen, hon är brunstig just nu och höll på att springa över mej nu imorse då hon skulle ut i hagen, hon fick lov att vända om och gå in i boxen igen, det blir bara sån rumba i hagen med valacken (de går i hagar intill varandra).
Jag hade tagit ut valacken en stund innan för att longera honom och det gick inte heller så bra då han hörde henne skria inifrån stallet. Han var jättegrinig mot mej så jag gav upp efter en stund, vet att det kanske är fel av mej men jag kände mej inte upplagd för att sätta en stor häst på plats idag.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 281
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
34 812
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 602
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama