F
Fippel
Ja, min häst blir en riktig ragata ibland då hon brunstar. Och för mig gör det inte så mycket då hon inte surar direkt mot mig, men jag har henne i ett stall där vi är åtta hästägare som turas om med in/utsläpp, och mot dom andra så kan hon sura rejält ibland. Jag är orolig att något ska hända då hon har sparkat mot folk ibland, och när hon gör så så blir ju såklart folket arg på henne och hytter mot henne, och då blir hon ju ännu surare. Har försökt säga till alla att dom ska vara extra noggranna med säkerheten när hon är surig, vända på henne i boxen och i hagen innan dom släpper henne osv. Och det fungerar bra, men det känns ju ändå inte bra att ha en häst som är kapabel till att sparka mot folk!
Och det är svårt för mig att göra något åt problemet eftersom hon är en liten ängel när jag är i stallet!
Någon som har nå tips? Jag antar att hon mår dåligt på något sätt över brunsten, ont? Är det nån annan på denna jord som har en pmskärring till häst som kanske har nå tips på vad man kan ge för att lindra symtomen?
Och det är svårt för mig att göra något åt problemet eftersom hon är en liten ängel när jag är i stallet!
Någon som har nå tips? Jag antar att hon mår dåligt på något sätt över brunsten, ont? Är det nån annan på denna jord som har en pmskärring till häst som kanske har nå tips på vad man kan ge för att lindra symtomen?