Supersalva!

Docka

Trådstartare
Ja, det är så att min syster har en salva som heter "Betadine zalf" - den kommer alltså från Tyskland. det jag vill veta är om den över huvudtaget går att få tag på i sverige? För det är verkligen en mirakelsalva! Den innehåller jodopax (är en jodopaxsalva) och får köttsår att läka över natten. Helt otrolig!
Nu när jag fått egen häst vill jag ju såklart också ha denna supersalva...så, vet ni något om den??
Eller någon annan bra jodopaxsalva?
Det skulle vara guld värt om ni visste!

Hoppas det är ok att jag slänger upp två bilder eftersom min förklaring kanske inte va den bästa..;)

Hela tuben:
18613210340.jpg

Bild på namnet:
18613215741.jpg

Hjälp mig nu då:p

Sv: Supersalva!

Jag tror inte att den säljs i Sverige , men undra om den inte säljs i Finland , Vet att den säljs på Cypern i alla fall.
Men om den går att få tag i så är jag också intresserad av att veta var.

Har skickat en fråga via mail om det går att beställa Betadine hos dem. Och vad den kostar. Jag avvaktar svar. :bump:

Har ringt till företaget i Solna ( som marskatt hittat)
Den finns inte till försäljning i Sverige , utan det är deras företag ute i Europa som säljer den . Trodde att den kunde komma och säljas i Sverige på några år

Tack så jättemycke för er hjälp. Misstänkte att det var så..)=
Men men...får väl vänta några år då..:P

*kl*
Vi har väldigt många bofasta tyskar här i lilla byn, ska höra om inte de kan köpa med nån tub salva från Tyskland när de varit "hemma" och hälsat på:angel: . Kanske kan vara nåt? Samarbete över gränserna;) . Hursomhelst, tack för tipset, precis vad jag letat efter då fröken i hagen kliat/gnavt bort en massa päls på sidan om nosen.
N

i findland finns den säkert all betadine vi ahr komemr då därifrån och tror jag sett den där.

Det finns en salva här i Sverige som heter Socatyl som enligt mig är en mirakelsalva! :D Fick den utskriven av vet (är receptbelagd) en gång när en häst trampat sig illa i benet med en brodd och det läkte jättefint på några veckor! Hon skulle egentligen behövt sys men det gick inte för hon var för fjantig även som halvsövd, men salvan fungerade super!

Hittade den på finska apotekets hemsida, salva i 20 grams tub, kan det vara den rätta?
Kostar 4.29euro

Senast ändrad:

Det finns en salva här i Sverige som heter Socatyl som enligt mig är en mirakelsalva! :D Fick den utskriven av vet (är receptbelagd) en gång när en häst trampat sig illa i benet med en brodd och det läkte jättefint på några veckor! Hon skulle egentligen behövt sys men det gick inte för hon var för fjantig även som halvsövd, men salvan fungerade super!

Socatyl finns ju tyvärr inte att få tag i längre, det finns en annan som heter socatil el nåt liknande. Men det kanske är samma? Socatylen var verkligen bra!

Inte en aning, men om den heter Betadine och innehåller jodopax så får du gärna ta med en tub eller två till mig..! :bow:

Salvan på bilden där uppe är på 50 g, men det finns säkert i mindre förpackningar.

Den hette Betadine iaf, sökte på finska apteekki.fi, dock var det svårt att hitta eftersom jag inte är jättebra på språket

Gör det inte :eek: Då ska jag verkligen snåla med min tub :idea: Fast jag har över halva kvar :D

varför frågar du inte bara din syster var hon fick tag i den ?:confused:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka