superkrasen

FrittePower

Trådstartare
.........eller helt enkel ingen koll alls:p Tanker definitivt inforskaffa en hund den dag jag landar nanstans pa jorden for att stanna, men jag vill det ska bli perfekt, hitta en ras som passar mig som person men som ocksa ar, enligt mig ska papekas vacker. Har kommit pa att jag har jordens krav:D

Jag laser pa om hundar, traffar hundar av olika raser osv, men skulle vilja bolla ideer med er kan ju finnas nagot jag har missat!

-ingen smahund! Och ej heller stor tung hund.
-Ej behovas trimmas i palsen eller vara speciellt svarskott, mkt langhariga faller bort.
-Ska vara med pa riktigt langa promenader, sen ockska lite ridturer, cykeln, bilen osv, med pa allting fast forstas med overseende for vad den klarar;)
-Har inga tavlingsambitioner overhuvudtaget, men vardagslydnad ar valdigt viktigt for mig och jag vill aktivera min hund.
-Garna inte blir for nervos om det blir en lugnare dag.
-Intryckta nosar faller bort, stravhariga palsar likasa, mycket dregel ocksa.
-Frisk och talig ras sjalvklart

Vi har en irlandsk setter, det tycker jag ar en mycket vacker hund och trevlig, min familjs nasta blir en hovawart (redan utkollad). slaktingar har kelpie (vallhund)som ocksa faller mig i smaken och jag blir lite nyfiken pa en cattledog. Minns aven schillerstovare (:love: )som vackra och tilltalande men kanke for mkt rav i dem?

Vill ha en utseendemassigt vacker och tilltalande hund (allt enligt mig, smaken som baken=delad!!) :angel: :)

Sv: superkrasen

Jattesugen pa schillerstovare nar jag tanker pa det, fungerar det for en icke jaktintresserad men med stora skogsmarker?:d

Vet ingenting ocm Schillerstövaren, men om jag var jakthund och bodde i närhet av skogen skulle jag gärna ge mig ut på egna små "utflykter"... :angel:

vill du inte jaga, så skaffa inte en jakthund. vill du inte träna bruks, så skaffa inte en brukshund. både schillerstövare och kelpie går alltså bort.

titta på de rena sällskapsraserna istället. en dalmatiner kanske? mycket vackra, hänger med på det mesta, men kräver inte jättemycket mental stimulans.

Håller med Cillamuffins. Köp inte en utpräglad jakthund om du inte ska jaga. Du köper ju inte en shire-häst om du vill tävla hoppning. :cool:

ni har ratt;) mina morforaldrar hade en schiller men dem jaga ocksa, sa himla trevlig hund, gillar utseendet. Dalmatiner ar trevliga.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 044
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Herr & Fru Nidholm alskar hundar. Dom har haft hundar stora som sma sedan barnsben. dom har aven ett antal ar fott upp rashundar. Her...
Svar
9
· Visningar
3 474
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Det har nu gatt drygt tva veckor sedan ko-incidenten. Harley fick stanna hemma nagra dagar efter forsta forsoket att besoka kossorna...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka