Super Photo Kosmos

Görel

Trådstartare
Moderator
Han har fått en ny liten avkomma i mitt stall och det vore kul att få veta lite om honom. Jag har läst på travsport.se men undrar om de har några karaktärsdrag gemensamt eller om det finns något annat intressant at säga om dem. Den här lille verkar vara framåt, men han är inte två dygn gammal ännu.

Sv: Super Photo Kosmos

vad jag vet så var han själv otroligt snäll och lugn. däremot har han väl ganska "hett" blod på modersidan, med Arnie Almahurst. hans pappa SJ's Photo däremot tycker jag tenderar lämna snälla och trevliga avkommor.

vi har en nybliven tvååring efter honom. ganska stor - men ändå smäcker - och långbent. han var väldigt tuff redan från dag 1. trots att han är väldigt framåt så har han alltid varit genomsnäll, lätt att ha och göra med. väldig tacksam häst.

har även sett en, Baron G.L., som även den sett väldigt stor och smäcker ut.

vad jag har hört så verkar det vara vanliga karaktärsdrag hos avkommor efter SPK.
vill du se bilder på avkommor så kan du gå in på www.haststam.com, söka på SPK och sedan klicka på avkommelista.

hoppas man fick länka till det nu..... :D

Jag vet själv inte mycket om SPK, men jag kan säga en del om en avkomma till honom. Mamman är efter Turbo Thrust, hästen i fråga jag känner till är 3 år (06:a), har gått premie, han var väldigt seg i början, han hängde på så gott han kunde, väldigt lat och tog inte i. Men nu har det börjat lossna lite för honom, han är jordens snällaste att köra, ligger lagomt på bettet men tar tag i grejerna när det gäller och kvastar.

I hantering har han varit hur snäll som helst, nu har han börjat inse lite halvt att han är hingst men är absolut inte dum. Han har långa ben, varit sen i kroppen men börjar bli riktigt snygg nu, stor .. tror att han är 170+ om jag inte har helt fel. Har sett någon bild på SPK själv och Hälge är väldigt lik sin far, Hälge har lite problem att hålla koll på benen ibland med.

Tack för era svar!

Jag har också fått höra att han ger väldigt trevliga avkommor och att man kan lägga honom på nästan vilket sto som helst så ger han trevliga avkommor. Jag vet ingenting om trav eller travavel utan håller på med halvblod men jag är väldigt avelsintresserad och tänkte passa på att lära mig något nytt!

Den lille i stallet är ovanligt framåt och social, jämfört med mina egna halvblodsföl, och det är oerhört rörande att se honom bredda sig i bak och trava bredvid mamma:love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 021
Senast: MML
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 558
Senast: Magiana
·
Hästmänniskan Hej! Jag hyr ett hus där det står ett stall, stallet hyrs ut av hyresvärden och jag hjälper till med skötseln av hästarna mot lägre...
Svar
19
· Visningar
5 693
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka