Sunlight xx

meijha

Trådstartare
Är det ngn som vet ngt om denna hingst?
Vad han presterat på tävlingbanorna och dylikt.
Han är född 1986 och dog för ngt år sedan.
Har precis köpt en avkomma efter honom och skulle vilja veta mer.:)

Sv: Sunlight xx

Han har bla varit verksam i hannoveranerförbundet (gissar att din är hannoveranare?).

Jag såg ett par avkommor till honom på premieringarna i Verden för ett par år sedan, och minst en blev godkänd.

Hittade detta:
Sunlight xx, comes from the Derby winner Tarim xx and is one of the few thoroughbred stallions who have completed the 100 day stallion test. The Hanoverian breeding worth estimation for Sunlight xx had high marks in the areas of ridablility, foundation, and ability to pass on good dressage qualities. Sunlight xx sired the Premium Stallion at the 2006 Hanoverian Approval.

Jag har också en Sunlight-avkomma. :)
Min är född -99. Hur gammal är din?

Mörkbrun , i avel i Hannoveraner Verband 1992-2007 Det finns kvar fryst efter honom på Celle för 250 €dos.
Även godkänd i Holstein och Oldenburg.
Minst 8 godkända söner bla Santorini, San Siro och Salvador Dali.
Tyskt avkommeindex
Dressyr 131 (89%)
Hoppning 82 (80%)

Skritt 140
Trav 131
Galopp 124
Ridbarhet 125
Löshoppning 82

Min är född 2004 och har ´Brentano II som morfar. Rör sig riktigt trevligt.

Kan du inte lägga in en bild på henne? Det vore roligt att se. Tror inte det finns så många Sunlight-avkommor i Sverige...

Sternstunde_4153.jpg

Sternstunde1.jpg

Huvudbilden är från elitsto auktionskatalogen och den nedre från ocktober i tyskland. Hon är lite gänglig och ska växa lite till ;), men snygg iallfall!:D

Vilken snygging! Och vilket vackert huvud hon har. Hon blir nog jättefin när hon har fått växa till sig lite till. Vad ska du gör med henne? Tävling eller avel?

Ska försöka lägga upp en bild på min Sunlight-kille ikväll. Det funkar inte från jobbet.

Främst tävling. Ska rida henne i vinter å se vad som händer.Känns hon fortfarande valpig till våren så betäcker jag henne. Fick med en gratis betäckning med Sancisco i priset när jag köpte henne.

Oj vad spännande. Han är ju superfin. Var tvungen att gå in och videon på Kempke Hof. Vi har också ett sto som kanske ska betäckas till våren så hingstspanarögonen är på...;)

Jo han är fin. Spännande stam med både Sadro Hit och Rohdiamant. Han har gett ngr riktigt fina fölisar också.;)

Här kommer en bild på min. Han är just hemkommen från tävling därav den tjusiga frisyren. Morfar är Warkant. Ser du några likheter med din?

IMG_0965-1.jpg

är det någon som har en bild på denna sunlight xx ?

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
17
· Visningar
1 002
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
910
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hovrandsartros