• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Bork
  • Startdatum Startdatum
B

Bork

Finns det några regler som gäller för hur en sulky får se ut på tävling? Tänkte på om de äldre sulkierna är godkända eller finns det inga speciella regler?
Någon som vet? Är bara nyfiken...

Sv: Sulky

Inte riktigt säker men tror de gamla kan funka med? Så länge de är "hela och rena" sas, eller rätta mig om det är fel någon!?

Har varit i kontakt med STC. Men de verkar inte ha någon aning. Jag blev hänvisad till sulkyförsäljarna. Tycker att det är lite konstigt att inte STC vet vad som gäller...

Jag tror inte att det finns speciella regler...Du får ju köra med både sulky och sulkett.

Vad menar du med äldre modell??

//Sandra :laugh:

Man får inte bygga om en sulky - då blir den utdömd vid tävling. Det råkade en bekant ut för som byggt om sin så den skulle passa hans dåliga rygg och stora häst bättre. :grin: (Rouge vet vem jag menar)

På 90-talet hände det olyckor men ett fabrikat så det blev utdömt? Kan det ha varit Fortuna? Eller minns jag helt galet? Gamla uvar, hjälp mig... :p Jag är ju så gammal att minnet sviker. :o Eller var det bara årsmodeller före ett visst årtal av det märket som blev utdömt?

I vilket fall som helst tror jag faktiskt jag såg en av det märket förra året när jag var ute och tävlade.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 280
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
2 015
Senast: Guldaskig
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 255
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka