Bellini
Trådstartare
Jag hade egentligen bestämt att inte betäcka den här säsongen heller. Nu har jag kommit på andra tankar, bara jag kan hitta en passande hingst.
Är väldigt sugen på ett Irco Mena föl, men vet inte riktigt om det skulle passa. Vore kanon ifall ni kunde råda om vilket blod som skulle passa osv.
Ska försöka att inte vara hemmablind i beskrivningen.
Stoet i fråga är e. Uttini - Bordeaux.
Ca 170, lite lång rygg och åt det kraftigare hållet.
Fördelar: Arbetsvillig, har 3 bra gångarter med stort register, kanske önskvärt med lite bättre bakben i traven, hoppar riktigt bra, har bevisat att hon håller för ridning (17 år), lätt att hantera
Nackdelar: Lång i kroppen, lite för grov, stoig i hagen
Hon har en fölunge e. Qalle, -08. Är riktigt nöjd med henne, kunde ha haft lite mer trav än vad hon visat ännu dock. Ser riktigt fin ut i kroppen. En riktig buse, men sköter sig när hon har grimma på
Vill ta vara på hennes fina hoppkapacitet och ridbarhet. Önskar en avkomma som mitt sto fast kortare i kroppen och mer ädel.
Vad tror ni om Irco Mena på henne? Annat förslag?
Är väldigt sugen på ett Irco Mena föl, men vet inte riktigt om det skulle passa. Vore kanon ifall ni kunde råda om vilket blod som skulle passa osv.
Ska försöka att inte vara hemmablind i beskrivningen.
Stoet i fråga är e. Uttini - Bordeaux.
Ca 170, lite lång rygg och åt det kraftigare hållet.
Fördelar: Arbetsvillig, har 3 bra gångarter med stort register, kanske önskvärt med lite bättre bakben i traven, hoppar riktigt bra, har bevisat att hon håller för ridning (17 år), lätt att hantera
Nackdelar: Lång i kroppen, lite för grov, stoig i hagen
Hon har en fölunge e. Qalle, -08. Är riktigt nöjd med henne, kunde ha haft lite mer trav än vad hon visat ännu dock. Ser riktigt fin ut i kroppen. En riktig buse, men sköter sig när hon har grimma på
Vill ta vara på hennes fina hoppkapacitet och ridbarhet. Önskar en avkomma som mitt sto fast kortare i kroppen och mer ädel.
Vad tror ni om Irco Mena på henne? Annat förslag?