Sugarcane Hanover

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Skritt
  • Startdatum Startdatum
S

Skritt

Som sagt, Sugarcane Hanover som morfar (avkomma kommer att ha SH som morfar), vilken hingst skulle ni använda???

I ett prisspann på 0-30´

/ Skritt

Sv: Sugarcane Hanover

Jag har fött upp en Ride the Night -Sugarcane Hanover. Nej två förresten.(helsyskon)

Dena ena har aldrig kommit till start, som inte hästen kan lastas för. Den andra hade stor potential enl veterinär och tränare men var ganska skadekänslig och en stor drasut. Ser ut som en älg! Men lite pengar har han dragit in iallafall. Annars en otroligt snäll häst.

Man ska nog inte förvänta sig tidighet om man väljer RtN. Min märr är sugarcane-speedy somolli och inte stor över jorden så jag ville ha en hingst som kunde ge lite stl och jisses, det fick dom!

Gira

Helt omöjligt att svara på då det är alldeles för dåligt med info.. :crazy:

Vi vet ju absolut inget om moderstammen. Vilket är en avgörande faktor då man skall välja hingst.

AM

Han anses väl funka som morfar med de flesta hingstar, även franskt. Så det är nog bara att blunda och peka på nån. :)

Jag har två Sugarcane-ston hemma och i den prisklass du vill ha har jag ett föl efter Zerberus och väntar ett föl efter San Pellegrino. Och när jag tänker efter har jag ju en 2-åring efter Rite On Line som också har Sugarcane som morfar.

Ta en fransk hingst kanske Kiss Francais eller ja det finns ju flera:)

Kolla på blodbanken var han har lämnat som morfar och vad som har blivit bra.

Tack för svaren, har nu bokat Tap In??!! Tänkte oxå fransk, Home Alone ex. men.... Har tyvärr inte PRO varianten annars skulle jag kolla Blodbanken. Fick gå via STC och se de hingstar jag hade tänkt mig och sökte då via Morfar på avkommorna...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 874
Senast: SiZo
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar