Sv: suck

jisses...

Egentligen borde man skriva till de som sätter ut sådana annonser och fråga hur de tänker..

Kan nog nästan våga mig på att skriva att de tänker såhär: Men våran Fido är såå snäll, och han har ju jättebra temprament och lynne, precis som vi skrev i anonnsen, och eftersom vi vet att en hund inte lever lika länge som oss, så vill vi hemskt gärna ha en valp efter honom, och vi söker en lika trevlig tik. Det gör ingenting om hon är blandras det är Fido med och vi vill bara ha en ulliggullig valp att pussa på, och vips kanske de står där med en hund med 5-6 olika raser... USCH!!!!!!!!

Inne på 7-e dan.... Hoppas de kan gå i god för valpköparna att hanen är en trevlig indvid, de får nog lite brått att lära känna honom. Och så irriterande, de kanske inte bryr sig om stamtavla, men det är inte troligt att hon bara får en valp, eller tänker de behålla alla??

Och ska man börja para, leter man hane innan tiken ens börjat löpt.

Lite trådkapp, men konstigaste blandningen jag sett på blocket änsålänge (tror jag) var valpar där mamman och pappan var Jack russel och amstaff, minns inte vem som var vilken ras.

Och även basett hound och shäffer har jag sett!!!!!:eek:

Jag får sån lust att maila till såna människor, driva stenhårt med dom och ljuga ihop en historia om att jag har en tik som jag vill ta valpar på. Inte nog med det, jag skulle vilja ljuga ihop en helknepig blandras (ex rottis/border collie/jack russel eller något) och säga att hon är såååååå snäll och fin, fast hon kan inte gå lös för då sticker hon och så tycker hon inte om barn, sen är hon skotträdd och går inte ihop med andra hundar. :devil:
Problemet är bara att de antagligen skulle maila tillbaka och faktiskt vara seriöst intresserade. :crazy:

Vi vet ju inte riktigt hur annonsören tänker, skulle vara intressant att veta om hon vill ta en tik av vilken ras som helst eller någon med en av hanens raser. Hursomhelst ger hon ett lite väl desperat intryck. Och för att göra en sak klar: jag är varken för eller emot blandraser. Tycker bara man ska tänka över innan man blandar hur som helst.

jag tänker nog slänga i väg ett mail, med en "tik" som har en hel rondell i sig.

just för att se vad de svarar.

Inne på 7-e dan.... Hoppas de kan gå i god för valpköparna att hanen är en trevlig indvid, de får nog lite brått att lära känna honom. Och så irriterande, de kanske inte bryr sig om stamtavla, men det är inte troligt att hon bara får en valp, eller tänker de behålla alla??

Och ska man börja para, leter man hane innan tiken ens börjat löpt.

Lite trådkapp, men konstigaste blandningen jag sett på blocket änsålänge (tror jag) var valpar där mamman och pappan var Jack russel och amstaff, minns inte vem som var vilken ras.

Och även basett hound och shäffer har jag sett!!!!!:eek:

Håller helt med dig plus lägger till att värsta blandrasen jag sett annonserats ut är prasky + amstaff. :crazy:

Hmm... Min herre lyckades få till det med en viss amstaff dam när min syster var hundvakt (jag var helt ovetande, men så småningom kom sanningen fram) och det blev tio valpar av korsningen amstaff/storpudel... Inte bra, inte bra...

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 200
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
927
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka