Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

Sv: Suck, troligtvis ytterligare ett tragiskt hundöde

Varför då?

Kan ju vara mycket väl så att han är allergisk, valpen är ju trots allt 9 v bara, det är mer troligt att allergin gjort sig till känna Nu, än när hunden är runt/över året gammal.

Fast jag tänkte framförallt på ras-cocktailen. Men visst, det är ju definitivt bättre att han upptäcker sin allergi vid 9 veckors ålder än att han gjort det senare (även om jag tycker att man kollar upp sånt innan köp).

Kan den blandningen verkligen vara på riktigt... Låter nästan som någon, som dragit till med alla häftiga hundraser han kan komma på, för att det ska låta imponerande och coolt...

det är den nog, har en kompis som precis skaffat sig en söt liten valp, fast det är fyra olika raser på både mamman och pappans sida. (inget ont om det, det är nog bara jag som hade velat vet vad jag får när den är vuxen).

Det är väl bara att lämna tillbaka valpen till "uppfödaren"? :angel:

han skulle nog tänkt sig för innan och köpt hund från någon oseriös.

Senast ändrad:

Varför då?

Kan ju vara mycket väl så att han är allergisk, valpen är ju trots allt 9 v bara, det är mer troligt att allergin gjort sig till känna Nu, än när hunden är runt/över året gammal.

och då kan man ju undra varför inte uppfödaren tar tillbaka den...
så seriösa som blandrasproducenter anses vara av vissa här inne (inte dig)
Hade det varit min uppfödning hade jag hämtat hem den ögonaböj )och betalt tillbaka hela köpesumman också för den delen).

Varför då?

Fast att känna allergi på 1 vecka.
Nja då kan man ju lika gärna vara förkyld, ha annan allergi eller helt enkelt ha städat dåligt ;)

det var min spontana tanke också, varför inte lämna tillbaks den till uppfödaren:confused:

Vi förutser såklart att han hämta valpen då den var åtta veckor, men det är ju inte alls säkert.
Men detta kan man ju spekulera i evigheter i, vi vet ju inte om uppfödaren inte har möjligt att ta tillbaks hunden osv.
Sedan så kan väl allergier yttra sig på olika sätt?

Jag tycker att man inte bör diskutera annonser på detta sätt

MEN iaf, om man förustätter att han haft hunden 1 vecka så ger han upp fruktansvärt fort för att nyss ha skaffat hunden. Låter mer som uppfödaren själv som drar en snyfthistoria för att få sålt sina valpar...:angel:

Såg på en internetsida att folk faktiskt annonserar efter blandrashundar att para med. Helt sjukt och jag blir så förbannad varje gång. :mad:

Ja men hur vet h*n att det är just hunden h*n reagerar på när h*n inte gjort något test hos läkaren ?

Hunden var söt, men det är synd att det är så många raser i den bara :crazy:

Varför då?

Det KAN också vara så att den kom till Sverige hoptejpad i en baklucka, och att det är därför man inte kan se föräldrarna trots att den är en jätteung valp.

Finns även på Bukes annonser :eek:

Japp, det finns överallt. Och jag tycker det är sjukt med planerad blandrasavel. Folk verkar tro att det blir bättre och friskare hundar men vad vet man egentligen? Ta nu denna hund i annonsen som exempel, 4 tuffa hundraser som kan bli fel bara det är en ras inblandad. Nu är det som sagt 4 raser i hunden, den kan bli hur snäll som helst men den kan oxå bli en vandrande dynamitbomb.

Jag gillar inte blandrasavel, men har inget emot blandraser som redan finns.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
14 048
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Har hittat nåt konstigt i munnen på gamla hunden. Det sitter i ovankäken, under läppen, ganska långt framme. Det blöder inte, varar...
Svar
17
· Visningar
6 872
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka