Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig är det en ganska stor detalj att hästen har lyckats dölja sina ryggproblem hos säljaren när den inom så kort tid (var det 5 veckor?) blir dålig hos köparen.. eller är det kanske en liten detalj bara?
Sen åker hästen till en dressyrryttare och får då med säkerhet på sig en dressyrsadel vilket väldigt ofta har stora kilbossor (de täta tornutskotten satt väl i länden om jag inte minns fel) och sen på det en ryttare som sitter ner stora delar av ridpasset och kanske tom plockar upp den högre i formen vilket på en häst som inte är stark nog gör att hästen sänker sig just i länden och vips går de täta tornutskotten ihop.
Nej det blir ju svårt att utbilda hela Sveriges befolkning om hästköp, men vi här på forumet har väl en viss kunskap. Du tycker alltså att det är OK att veterinären inte talar om för dig att det finns röntgenförändringar fast du betalat extra för en röntgen? Själv skulle jag vilja veta alla förändringar som finns, även om de är små.
Menar du på allvar att du tror på detta? Kan hålla med om att det har betydelse vilken ridning, underlag, hovis man har, men att hästar inte rids i olika form inom både hopp- och dressyr stämmer inte enligt min uppfattning. Men visst, byte av ryttare har säkert en viss betydelse.
har för mig att två andra vetrinärer kollat på plåtarna å sagt att de avvek från normen...
Att folk här i tråden eller på forumet skulle vara extra insatta lär du få lämna därhän . Det är väl uppenbart ?
Nä, jag reagerar mest på hur man uttrycker sig i den här tråden. Enligt flera här ska man tydligen vara professor i veterinärmedicin minst innan man ens tar i en häst. Så otroligt fånigt så det liknar ingenting.
Som köpare ska man kunna lita på att veterinären vid veterinärbesiktning inte undanhåller någonting, och man ska kunna lita på att ett "seriöst" företag inte medvetet säljer felaktiga varor (i det här fallet hästar). Att över huvud taget anklaga köparna för att ha brustit i sin undersökningsplikt när de gjort besiktning hos veterinär och dessutom röntgat och fixat. De har ju för tusan litat på "experterna" i de här fallen.
Nä men plus visar inget om vad röntgen bilder diskuterats sen tidigare . Ffa tar de inte upp , eftersom de inte har ngn kunskap öht om hur vanligt det är med täta torn utskott öht . Vetten som intervjuas påtalar just detta . Men så klart finns inte utrymme i svt att utbilda hela Sveriges befolkning om komplexiteten .
Allt finns inte med i rutan som sagt .
har för mig att två andra vetrinärer kollat på plåtarna å sagt att de avvek från normen...
Menar du på allvar att du tror på detta? Kan hålla med om att det har betydelse vilken ridning, underlag, hovis man har, men att hästar inte rids i olika form inom både hopp- och dressyr stämmer inte enligt min uppfattning. Men visst, byte av ryttare har säkert en viss betydelse.