Sv: Styvfamiljer - hur mycket ska man "ställa upp"?
Den var inte totalt körd i botten hos båda, utan någon var inte klar.
Det var inte tydligt nog att det var över eller någon har inte lyckats att sörja förhållandet färdigt.
Jag tror, i samma låda då, att för att bli fri efter sina ex så måste man se till att både man själv och exxet har insett att där är "no hope" och att båda måste ha sörjt förhållandet färdigt.
Det kan ta några år av ens liv att få till det, och under dessa åren så bör inte att nytt förhållande startas av någon i den gamla relationen.
Min nuvarade sambo fick vänta ut dessa år hos mig.
Jag var inte beredd att starta något alls, det tog 2 år.
Och under dessa 2 år levde jag och mitt ex som en familj, och han som nu är min sambo fick nöja sig med att vara vän och inte veta åt vilket håll saker skulle gå.
Min sambo säger nu att det är en trygghet för honom i vårt förhållande att veta att jag inte bara drar när det tar emot utan kämpar till sista blodsdroppen.
Och att jag ser till att lämna saker snyggt efter mig.
Han ser det också som så, att får man 2 år på sig att ordna upp saker så borde man få till det om man verkligen vill.
Exxet lever nu den typ av liv som han vill och jag inte skulle stå ut med och samma säger han nog om mig.
Nu så har jag varit mycket med personlig än jag brukar och kanske borde.
Min teori om detta är att man i det läget inte lyckats att avsluta förra relationen på ett ordentligt vis.Sablar22 skrev:Men om man sårar någon genom att älska någon annan, är man då en människa med dåliga egenskaper?
Om man inte gör något medvetet för att såra, utan istället håller upp handen för att skydda sig själv så att inte slaget som väntar en träffar alltför hårt.. är det också en dålig egenskap?
Den var inte totalt körd i botten hos båda, utan någon var inte klar.
Det var inte tydligt nog att det var över eller någon har inte lyckats att sörja förhållandet färdigt.
Jag tror, i samma låda då, att för att bli fri efter sina ex så måste man se till att både man själv och exxet har insett att där är "no hope" och att båda måste ha sörjt förhållandet färdigt.
Det kan ta några år av ens liv att få till det, och under dessa åren så bör inte att nytt förhållande startas av någon i den gamla relationen.
Min nuvarade sambo fick vänta ut dessa år hos mig.
Jag var inte beredd att starta något alls, det tog 2 år.
Och under dessa 2 år levde jag och mitt ex som en familj, och han som nu är min sambo fick nöja sig med att vara vän och inte veta åt vilket håll saker skulle gå.
Min sambo säger nu att det är en trygghet för honom i vårt förhållande att veta att jag inte bara drar när det tar emot utan kämpar till sista blodsdroppen.
Och att jag ser till att lämna saker snyggt efter mig.
Han ser det också som så, att får man 2 år på sig att ordna upp saker så borde man få till det om man verkligen vill.
Exxet lever nu den typ av liv som han vill och jag inte skulle stå ut med och samma säger han nog om mig.
Nu så har jag varit mycket med personlig än jag brukar och kanske borde.