Sv: Stulet hjärta
Klickade bort den ganska fort, men av någon anledning "förföljde" annonsen mig, kunde inte sluta tänka på den
Så var det för mig med, för på pappret var hästen helt fel. Den såg ut som en arab på bilden men det var den inte. Fel ras, fel storlek, fel pris, fel färg, fel allt. Ändå fastnade just den annonsen i tankarna och jag kunde liksom inte sluta fundera på hur hästen var. Då kollade jag ändå på säkert uppåt femhundra annonser, det här var den enda som jag inte kunde släppa och som jag återkom till i tankarna gång på gång. Efter en månad var jag bara tvungen att kolla om annonsen var kvar, och det var den inte... Och då blev jag ledsen! Fastän hästen inte var rätt någonstans! Sedan satt jag ytterligare en månad senare och hade sett en annons på en helt annan häst som lät intressant, så jag ringde till min hästköpsvapendragare och sa
"Kolla hästnet, arab/pre-korsningen på första sidan..."
"Jaha, den vita?"
"Nej, den här är brun."
"Men du, kolla in den vita där, "Prissänkt, måste bort!" det ser ju ut att vara precis en häst för dig, eller?"
Och så var det den! Och ändå sa jag att nej, det är det ju inte, den är ju fel, det är ju ingen arab och stor och vit är den och usch... men nu ligger den ju i alla fall inom min budget... Äh, tyckte min vapendragare, den står ju knappt en mil här ifrån, vi åker väl och kollar för skojs skull?
Så då gjorde vi det och direkt när jag satte mig på honom så visste jag att det var min häst. Ringde kliniken samma kväll och bokade besiktning och sedan var han min. Så sjukt coolt.