Stulen katt...

M

Mindra

Nu är jag ARG!! Jäkla skitgranne jag har. Min kisse försvann natten mellan sista maj och första juni. Har letat och letat och frågat runt överallt. Men fick tillslut inse att han nog sprungit bort eller blivit överkörd eller liknande. Så går min systerdotter i ett skogsparti bakom grannens hus med mina hundar (igår kväll) då ser hon MIN katt sitta i sele och koppel på grannens baksida. ( det är ingen katt man tar miste på). Hon gick dit och knackade på men ingen öppnade. Då tog hon med sig katten och lämnade koppel och sele kvar. Nu väl hemma så är det kalabalik då han helt plötsligt är livrädd för hundarna och sin bror. Jag träffade på grannen förut idag och när jag sa detta till dem sa de bara " nej vi har inte ngn katt.. hon måste tagit den från ett hus bort... barn du vet"... Barnet i detta läge är 16 år........ Fy fasen vilka knäppgrannar jag har!

Sv: Stulen katt...

VAA?!!! idioter! Vem f*n gör så, tar en annans katt bara sådär!
hur mår katten då??

Han mår bra rent fysiskt. Men problemet är ju att han nu är rädd för sin bror som han va bästis med. Är givetvis fullt medveten om att det två hanar kan ha svårt med varandra men dessa två va som piff och puff innan, så han mest fräser åt katten som varit hemma hela tiden. De har ju haft honom inomhus hela tiden och min är ute när han vill..... Men de vänjer väl sig hoppas jag.

Polisanmäla.. jo de vore ju ngt. Men tyvärr tror jag inte att dem gör så mkt åt att de haft min katt ett tag, å utan att måla f*n på väggen så är nog inte den familjen sånna som jag orkar bråka med. Så får väl för fridens skull försöka gilla läget nu när katten är hemma igen.

fy 17 vilka människor det finns!
Törs du släppa ut honom igen nu då, ifall de snor honom för dig igen, menar jag? Men då vet du iofs var du ska leta först efter honom...

Jisses vilka grannar :eek:

Men får säga grattis till att du "fått" tillbaka din katt! :)

stackars lilla katt man kan inte ha den i sele det fattar alla och enu mer crazy va att ta katten

vilken himla granne:(

PS grannen kommer få en ut skällnig:devil: eller?

nemen uch fy fan va dålig stil av grannen IDIOT säger ja :mad: min pojkvänns mammas katt försvann igår eftermidda :cry: vi misstänker stöld då vi fin kammat hela området utan ett spår... de är en kasstrerad hona så hon e nog inte ute på vifft... men gud va skönt att du hitta din misse igen så får man hoppas att han vänjer sig igen vid kompisen..

Hur f*n kan man göra sådär :eek: vilka j*vla grannar!
Det finns idioter till allt..

Stackars kissemissen :(

Risken är bara att den kommer flytta tillbaka till din granne om du släpper ut den. Då han är matad där och så. Själv har jag blivit av med två katter som grannar har stulit. Den ena sköt även grannen ihjäl EFTER att hon fött upp sina ungar hoss dem. Jag fick reda på att det var där hon hamnat då hon var en raskatt som igentligen var inne katt men rymt och som var parad. När de tog ungarna till vetrinär besiktning (min mamma) så listade de ut att det var "mina" kisungar med ålder osv men då hade de redan skjutit kattmamman.
Sen en gång förlänge sen blev jag av med en jätte mysig hankatt till några semesterfirare. De började mata honom och ta in honom i sin stuga och jag hemtade honom flera gånger där, sen när de åkte tillbaks till sta så tog de med sig honom. Ja han försvann helt då ialla fall. Detta trots att jag pratat med dem flera gånger om att de inte skulle mata och ta in honnom i stugan. De visste altså mycket väl att katten var min.

Risken är bara att den kommer flytta tillbaka till din granne om du släpper ut den. Då han är matad där och så. Själv har jag blivit av med två katter som grannar har stulit. Den ena sköt även grannen ihjäl EFTER att hon fött upp sina ungar hoss dem. Jag fick reda på att det var där hon hamnat då hon var en raskatt som igentligen var inne katt men rymt och som var parad. När de tog ungarna till vetrinär besiktning (min mamma) så listade de ut att det var "mina" kisungar med ålder osv men då hade de redan skjutit kattmamman.
Sen en gång förlänge sen blev jag av med en jätte mysig hankatt till några semesterfirare. De började mata honom och ta in honom i sin stuga och jag hemtade honom flera gånger där, sen när de åkte tillbaks till sta så tog de med sig honom. Ja han försvann helt då ialla fall. Detta trots att jag pratat med dem flera gånger om att de inte skulle mata och ta in honnom i stugan. De visste altså mycket väl att katten var min.
Fý fan va arg man blir när man hör sånt att folk kan va så fruktansvärt dumma i huvudet, finns ju massa kattungar om man gärna vill ha en.

Usch och fy! Hur går det nu då? Är stackarn innekatt hos dig nu då ett tag så han inte frivilligt flyttar tillbaka till dina puckogrannar igen hoppas jag.

diartistakasha: Hur kan man göra så? Vad gjorde du när du fick reda på detta? ARG.:mad:

Svarar lite till alla som undrat hur de går och vad som händer. Kissen kommer inte vara innekatt hos mig. Han har hållt sig hemma nu i alla fall, inte ens tittat åt grannens hus och nu tycks han och hans bror redan komma bättre överens igen :) Tror han är glad att vara hemma igen då han garanterat varit instängd hos dem.

Jag pratade med grannen idag igen och sa att jag vet att dem haft katten hos sig och att det är pinsamt att vuxna människor beter sig så. Men hon stirrade mest på mig och sa att det där fick jag ta med hennes man om jag nu så j*vla gärna vill bråka :smirk: .. Jaja han är hemma nu och jag hoppas att han blir kvar helt enkelt.

och mallotten...

Ja man kan ju verligen undra hur folk tänker. Tyvärr kunde jag inte göra så mycket när hon som hade kattungarna blå nekade det helka och ändrade sin historia om att kattmamman hade anna färg osv när vi konfonterade henne.(fast hon hade sagt att hon såg precis ut som min innan). De som snodde Hankatten hade ju bara hyrt en stuga så om dem visste jag ingenting.. Men fy fan vad förbannad jag var båda gångerna.. Har nu mer bara innekatter tills jag flyttar ut på landet utan grannar.

Ok, nu är det krig!!!! Tror ni inte på tusan att grannen slängt på katten ett halsband nu också. Inget nr osv på men ändå ett halsband (som förövrigt inte mina katter får ha eftersom jag tror att dem ska fastna och hänga sig... catsafe halsband är ingen ide... de får av sig dem) Jag ska kasta ruttna ägg på grannen nästa gång jag ser henne :devil: eller så ska jag spotta på hennes sko. Time will tell..

Precis, varför har du inte ID-märkt? Då kan du ju gå till polisen nästa gång och verkligen bevisa att de snott din katt efterom du har papper på den.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 322
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 167
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 925
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama