Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
man kan bryta både armar och ben på studmatta. Det är vanligare att man slår sig. det vanligaste är att allt går bra.
Det är roligare att hoppa än att avstå.
Man mår bättre och lever längre om man har kul.
en normal studsmatta är väl ca en meter hög. den står på gräs.
med normal rörelsutveckling och vikt kan tvååringen inte hoppa särskilt mycket högre i kanten av mattan.
en meter, ner på gräs. Han slår sig. Kanske ordentligt. Inte värre än så.
Förmodligen gör han inte om det. Smärta är bra för impulskontroll.
glt
det som inte dödar härdar.
Fast golit har skyddsnät på sin matta, det blir roligare så.
Men frågan är om det är katastrof att för ett eller sju ögonblick lämna barnen på mattan.
Svar Nej.
glt
Det där råkade jag ut för nåär jag var i Malmö sist. Stod vid ett övergånsställe och skulle över, en buss stannade och släppte över mig och alldeles lagom till jag har gått förbi/nästan har gått förbi kommer en bil bredvid och kör förbi mig. Missar mig med någon dm kändes det som. Kunde billisten inte räka ut att bussen släppte över fotgängare?Jag är en sådan mamma som låter äldste sonen springa i förväg. Men det är faktiskt alltid så att jag har i bakhuvudet att jag måste kunna hinna ifatt honom. Och jag kollar bilar hela tiden, så jag vet var han är.
Varför låter du honom göra så? Är det för att han ska få mer frihet? Alternativet ( att hålla i handen eller vagnen) är förståss tråkigt kanske, men känns det inte säkrare på det viset?
Ju närmre stan vi kommer med alla bilar, desto mer koll vill jag ha, och när vi är i centrum måste han gå med mig. Inte absolut hålla i vagnen eller mig, men gå bredvid. Hålla hand och vagn måste han när vi går på övergångsstället.
I går höll vi på att bli överkörda. Gick på övergångsstället i centrum där det är 30, och hade kommit över första delen, Elis gick som tur var bredvid vagnen och höll i fotstödet, och när han hade klivit ut i gatan och jag hade kommit ut med framhjulen så åker en volvojävel fort som sjutton förbi framför oss. Det var en knapp dm mellan oss, jag var en millisekund från att dunka in vagnen i sidodörren på honom. Tur att jag inte gjorde det för Alvin satt ju där i Usch vad rädd jag blev, och vad synd att ingen polis var i närheten.
Ja, lite för att han ska få mer frihet, han hinner upptäcka stenar och brunnar och pilla med löv och sådant som han vill. Det är en bit att gå från oss till stan, mest på bakgator med väldigt lite trafik. Och då kan han gärna gå några meter framför. Jag ser långt innan om det kommer bilar, så det känns absolut inte farligt.
Men ju närmre stan vil kommer desto mer koll vill jag ha, sista etappen är genom en park och därefter vet han att han måste gå med mig, inte hålla vagnen men bredvid oss.
En annan som kör om bussar smyyyyger förbi, är livrädd ifall det kommer ut någon framför.
Den här bilen hade ju sett oss, det är ju tydligt när man går över först det ena körfältet och är på väg mot det andra. Men han hade väl brått till nåt, gubbfan
ja du är en hönsmamma.
På mina svärföräldrars land har de en jättestor matta och där studsar vi allihop med de minsta i mitten och de flyger så de kiknar, men de minsta barnen får bara studsa om det finns vuxna eller större barn (typ över 10-12 år) med.En femåring tycker jag absolut att man kan lämna en stund...men jag tror inte att han kommer att vara nöjd med att studsa ensam!
Varför hade ni tänkt att köpa en sån liten?
Det finns inga skyddsnät att köpa här (vi bor inte i Sverige) och det var väl också därför jag tänkte att vi kunde köpa en liten för att de är lägre och inte så högt att ramla nedför.Det är bättre att den är stor så att han landar på den och inte brevid. Sen tycker jag att skyddsnät är praktiskt.
glt