S

straaawberry

Jag funderar på att hoppa studs med min c-ponny. Jag har gjort det innan , fast med tränare och jag vet inte måtten. Hur stora mellanrum ska det vara? hur många hinder ska man ha ? Ska man ''varva'' med bommar emellanåt? :D

Sv: Studs.

Du kan väl ha ganska många hinder efter varandra men ta inte fler än vad du känner att din ponny klarar av. Öka succesivt både hinder mängd och höjd.

Avståndet för stor häst mellan studsen är 3 m mellan varje hinder och sen minskar du avståndet med 10 cm för varje ponny-kategori.
Så eftersom du ville veta för c-ponny så minskar du med 20cm, altså ca 2,8m mellan varje hinder!
:banana:

Sv: Studs.

Du kan väl ha ganska många hinder efter varandra men ta inte fler än vad du känner att din ponny klarar av. Öka succesivt både hinder mängd och höjd.

Avståndet för stor häst mellan studsen är 3 m mellan varje hinder och sen minskar du avståndet med 10 cm för varje ponny-kategori.
Så eftersom du ville veta för c-ponny så minskar du med 20cm, altså ca 2,8m mellan varje hinder!
:banana:

TACK !!!! :love:

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 565
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård