Studiemedel hjälp!!

KaffeKask

Trådstartare
Okej, jag har ett problem.
Jag går en ett program på Umeå Universitet, började i höstas men har insett att utbildningen inte är något för mig, det känns inte bra helt enkelt...
Hoppade på den i stridens hetta för att komma ifrån ett destruktivt förhållande...

Har hittat en utbildning jag verkligen vill gå!! MEN, den börjar inte förrän i höst. Jag har sökt jobb sen i oktober men får inte tag i något... Så därför funderar jag på om man kan plugga enbart kurser, men så pass så att man kommer upp i 100 % studietid för att få fortsätta ha fullt studielån som jag har nu?
 
Sv: Studiemedel hjälp!!

Om du pluggar 100% får du 100% studielån om du vill (man kan ju välja mindre också). Svårare än så är det inte :)
Detta är alltså helt oberoende på om du läser program eller kurs.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 670
Skola & Jobb Söker lite inspiration, mitt jobb flyttar till andra lokaler och även om det är på pendlingsavstånd så är det inget pendlingsavstånd jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 579
Skola & Jobb Förlåt för att jag fullständigt spammar sönder Buke med mina jobbproblem, men eftersom jag inte får något gehör alls hos min handledare...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 539
Senast: Tulip
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 526
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp