Studera till uska på distans?

Thunder_rose

Trådstartare
Är det någon som studerar till undersköterska på distans och vill berätta om det? :)

Jag jobbar redan inom den sektorn men vill ha en utbildning.
 
Sv: Studera till uska på distans?

Jag gör det. På den skolan jag läser så är det antingen "halvdistans", så man har en studiegrupp och obligatoriska föreläsningar ibland på skolan eller distans där man bara pluggar hemifrån. Finns dock vissa obligatoriska föreläsningar och metodövningar.

Jag har läst på båda sätten. Nu på distans vilket jag föredrar då man inte behöver ta hänsyn till andras tider och när/var man ska ses osv.

I början på varje termin har man en obligatorisk träff i varje kurs där man får träffa läraren. Man får ett häfte med alla uppgifter man ska göra. Dom skickar man in via mejlen eller fronter (ett slags klassrum på nätet).
I slutet av kursen får man göra ett prov på hela kursen.

Vill du veta mer är det bara att fråga :)
 
Sv: Studera till uska på distans?

Det låter ju jätte bra! Det är främst endast distans jag är ute efter.

Är utbildningen väldigt tidskrävande eller kan man utan större problem jobba samtidigt?

Antar att det är komvux man ska vända sig till?:)
 
Sv: Studera till uska på distans?

Jag har läst den på distans. Jag jobbade heltid samtidigt men mycket natt där jag kunde utnyttja arbetstiden till att plugga på. Jag tror inte jag fixat både och om jag jobbat dag.

Sen är det trots distans rätt mycket obligatoriska timmar på skolan och två längre praktiker så under det år jag pluggade gick all semester från jobbet åt till att lösa dessa dagar. Jag var rätt slut efter detta år!

Har du mer frågor så svarar jag gärna!
 
Sv: Studera till uska på distans?

Komvux, precis.

Personligen hade jag nog inte fixat ett heltidsjobb samtidigt. Att plugga är mitt heltidsjobb :D Jag sitter oftast 7-8 tim per dag och pluggar.
Men alla är ju olika.

På min utbildning så har vi 3 praktiktillfällen på fem veckor vardera. Har man jobbat inom vården så kan man dock validera.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
35
· Visningar
2 830
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag funderar på det kanske är dags att byta jobb. Jag skulle vilja jobba med siffror! Jag har en utbildning där majoriteten av alla...
Svar
5
· Visningar
566
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 966
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp