studera, jobba och att ha häst

mausan

Trådstartare
Hej hästmänniskor! Har länge gått och funderat på en sak som jag kommer att behöva tackla om några år, och skulle älska om jag fick lite tips.
Jag är 16 år nu och har inte ridit på 9 månader då min delfodervärds-häst var tvungen att flytta med ägaren. Sedan dess har min mamma haft det sämre med pengar och jag haft skola m.m att tänka på, så jag har inte skaffat något nytt. Jag planerar att vara utan häst tills jag kan köpa egen och betala allt själv, vilket skulle kunna vara direkt efter studenten, förutsatt att jag bor hemma och jobbar fulltid, vilket jag helst inte vill.
Efter studenten vill jag börja studera så snabbt som möjligt, och så kommer det förmodligen att bli. Om jag vill ha häst samtidigt som jag studerar så måste jag ju jobba, vilket kommer kräva tid det med.
Tror ni att något sånt är möjligt? Häst, jobb och skola samtidigt. Är det någon här som haft det så? Och hur funkade det :p?
Tacksam för alla svar! :)
 
Sv: studera, jobba och att ha häst

Hej ! Allt är möjligt om man bara vill ! Själv har jag en son på 8 mån, pluggar till undersköterska, jobbar som timvikarie , samt att hästen står 7 km bort utan bussförbindelse ( har inget körkort ännu ) så cyklar ibland . Det är lite stress ibland , men i det stora hela är det helt klart värt det :)
 
Sv: studera, jobba och att ha häst

hej, tack för svaret! Är det dyrt med stallplats i blekinge? Bor i stockholm så måste räkna med 4-5000 på endast stallplatsen :(
 
Sv: studera, jobba och att ha häst