F

FiaPiaLisa

Var köper ni dessa ridbyxor?
Är vintermodellen också skön?Varm?

FPL

Sv: Stud One

Köpte mina via Annika på www.torsion.se
har inte heller provat vintermodellen.. men dom vanliga är supersköna.. Lycka till med köpet..

Oh! Ett par sånna måste jag ha!
Tackar tackar för att ni skrev om dom!
Ser ju jättesköna ut verkligen... men som jinx sa...hur är storlekarna? jag är normalbyggd men ganska kurvig mellan höfter och midja men tänker att dom är ju i stretch så det kanske man inte behöver oroa sig för som med normala?

De är precis som -moa- skriver väldigt stretchiga så man behöver inte tänka så mycket på om man är kurvig eller platt.

Jag är 170 lång och har långa ben, jag beställde L. Det är jag nöjd med, de är perfekta i benen - dvs korvar sig till och med liite. (jag hatar för korta byxor)

Jag har faktiskt gått ner fem kilo sedan jag köpte dem, och de är så stretchiga att de anpassar sig helt, på dessa byxorna märks det inte att jag gått ner en storlek.

Rekommenderas varmt!!

img_8500.jpg

Limona: Tack! Det låter ju ganska suveränt faktiskt, jag går upp och ned i vikt pga. sjukdom lite nu och då och det är så trist att behöva ha "dubbla" sett av kläder, plsu vem vill itne ha stretchiga mjuka ridbyxor...

Mysig häst :) Himlans sött huvud!

Limona: Tack! Det låter ju ganska suveränt faktiskt, jag går upp och ned i vikt pga. sjukdom lite nu och då och det är så trist att behöva ha "dubbla" sett av kläder, plsu vem vill itne ha stretchiga mjuka ridbyxor...

Mysig häst :) Himlans sött huvud!

Tack! :)

Jag gillar kombinationen av att de är så stretchiga och sköna, och att man ändå sitter som klistrad i sadeln.

Var köper ni dessa ridbyxor?
Är vintermodellen också skön?Varm?

FPL

sitter o myser i mina vintermodell nu! Det värsta med dem är att de är så sköna. jag måste iväg o handla sen ...helst så vill jag inte byta om...
Dom värmer bra men en riktigt kall dag så behövs nog thermobyxor ändå!

Googlar man på Stud One och ridsportbutiken så hittar man vart man kan köpa dem i sverige nu :)

*knapplån*

Stud One går även att köpa genom Yvonne Ekelund, bara att skicka ett mail till henne (tror inte jag får lägga ut hennes adress här för då räknas det väl som reklam eller någe så har ni den inte så maila mig eller gå in på deras hemsida via min så hittar ni den)
Hon håller på att fixa en hemsida också för lite distansutrustning, Peak Endurance. Kommer inom kort...

-knapplån-
Livar upp denna gamla tråden lite, jag har kollat lite på de funktions tröjor som stud one har.
Är det någon som vet om de har krage (som skulle klassas som krage) enligt svenskt TR??
Tycker att det är svårt att se på bilderna på deras hemsida...
det är säkert lite andra regler i frankriket med...
Är det för övrigt någon som har en och vet hur de är att rida i?
ser ut som om de har ganska mycket sömmar mm.

/erika k

KL
Hmm..i storlekarna står ju bara benet längd i yttermått...så hur breda är byxorna eller skiljer det inte åt mellan storlekarna?
Visst att dom är stretchiga, men dom måste väl ändå ha lite oliak 'bredder' väl?

För övrigt så är det ju jättesvårt att veta vilken storlek baserat på yttermått, för det beror ju helt på vart midjan i byxorna sitter och det kan ju variera massor!

Jag har så korta ben också...innermått är MAX 71-72cm :/, och om man mäter på yttermått från midjan (ej låg modell) så har jag ändå några cm, kortare än XS...men jag är 168 och lite kruvig så är rädd att dom då är alldeles för smala!

Nån som vet hur storlekar är? jag brukar ha typ 38-40 i byxor, MEN...dom är alltid för långa i benen!

Liknande trådar

Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 038
Senast: iNHALE
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
860
Senast: Takire
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 701
Senast: Buongusto
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka